Mooi stuk esdoorn voor...?

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Hallo allen,
Van de week kwam ik dit stukje esdoorn tegen in de afvalbak. Er zit een flinke knoest in maar juis dat vind ik zijn charme hebben. Het lijkt mij een leuke accessoire voor op tafel alleen als wat? Ikzelf zat te denken om er rond gat in te boren/frezen zodat het als waxinelichthouder kan fungeren. Alleen ben ik bang dat daardoor de knoest 'verpest' wordt en het stukje hout daardoor zn charme ook verliest. Zal ik het gokje wagen of heeft iemand wellicht een ander leuk idee? Het stukje is 92x92x55mm.
Alvast bedankt :)

Attached files
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Het zou een heel mooi klein kistje kunnen worden.... Dekseltje er af zagen, onderkant uithollen, dekseltje er op.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Wat denk je van een lintzaag doosje. Goochelen op BANDSAWBOX heeft genoeg te bieden. Een paperweight ( wood) is natuurlijk ook een idee. Kan je ook leuke dingen voor vinden. Ik ben wel bang dat er veel zagen een fiasco oplevert.
 

janus91

Actieve deelnemer
26 mrt 2010
59
0
Wow heb even gekeken naar een video (how to make a bandsaw box) en geweldig hoe makkelijk (oogschijnlijk in ieder geval ;) ) je een doosje kan maken! Helaas heb ik niet de beschikking over een lintzaag maar dat komt wel goed aangezien ik op het HMC terecht kan of anders wel bij een bedrijf in de buurt.

Het enige wat ik me afvraag is welke vorm ik ga toepassen zonder last te krijgen van de gigantische noest in het hout :? Is dus nog iets om te gaan bedenken dus.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Dat is juist mooi, het creatieve proces! :D Ik heb veel liever een prikkelend stuk hout met 'foutjes' (de menselijke maat..) dan een perfect blok.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Als je daar de zaag in zet, valt die knoest dan niet helemaal uit elkaar? Misschien moet je hem eerst stabiliseren met epoxy of zo?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.