Geen punt bij.....

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik had aardig wat afval over van de zaag en wilde het een beetje nuttig gebruiken. Ik miste een houten blokhaak. Dat was gelijk een mooie vingeroefening voor de zaag. Eerst maar eens een blokje op maat gezaagd, geschaafd. best wel handig zo'n futselplank.


Het was natuurlijk niet gelijk helemaal haaks. Ik had Chris Swartz dit ook zien doen, zijn reactie was, dat zien we later wel :lol: :lol:
Met een schrapstaal de lip bijgewerkt. gaat best wel HEEL gemakkelijk.
Hier ga ik hem voor gebruiken. Ik had geen kleintje, wel van ijzer,maarja ijzer op ijzer :roll:
Alles bij elkaar 2 uurtjes klungelen levert een leuk stukje gereedschap op een een leuke vingeroefening.

Attached files
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Mooi stukje werk!

En dat dunne latje zagen, waar je nu dat roerstaafje voor gebruikt hebt: gewoon proberen. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Alleen opletten dat je niet gaat wringen met je zaag, dus een scherpe zaag gebruiken en een ontspannen greep. Het kan nog wel eens lastig zijn als je een heel smal stukje wilt afkorten, maar voor dit soort latjes ben je aan het schulpen. Dat breekt niet zo snel omdat de vezels parallel aan de zaagsnede lopen.

Arthur
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Arthur

Ik heb ook met het plan rondgelopen om het zelf te zagen. Totdat ik met mijn hand in de verfkast zat.Bingo.
Ik was met een dikker stuk begonnen maar scheef geëindigd. Schaven hielp niet meer.
HG Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.