Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Geen punt bij.....

Geen punt bij.....

Ik had aardig wat afval over van de zaag en wilde het een beetje nuttig gebruiken. Ik miste een houten blokhaak. Dat was gelijk een mooie vingeroefening voor de zaag. Eerst maar eens een blokje op maat gezaagd, geschaafd. best wel handig zo'n futselplank.

Het was natuurlijk niet gelijk helemaal haaks. Ik had Chris Swartz dit ook zien doen, zijn reactie was, dat zien we later wel :lol: :lol:
    Met een schrapstaal de lip bijgewerkt. gaat best wel HEEL gemakkelijk.
    Hier ga ik hem voor gebruiken. Ik had geen kleintje, wel van ijzer,maarja ijzer op ijzer :roll:
    Alles bij elkaar 2 uurtjes klungelen levert een leuk stukje gereedschap op een een leuke vingeroefening.

Attached files

Re: Geen punt bij.....

Mooi stukje werk!

En dat dunne latje zagen, waar je nu dat roerstaafje voor gebruikt hebt: gewoon proberen. Het is niet zo moeilijk als het lijkt. Alleen opletten dat je niet gaat wringen met je zaag, dus een scherpe zaag gebruiken en een ontspannen greep. Het kan nog wel eens lastig zijn als je een heel smal stukje wilt afkorten, maar voor dit soort latjes ben je aan het schulpen. Dat breekt niet zo snel omdat de vezels parallel aan de zaagsnede lopen.

Arthur

Re: Geen punt bij.....

Hallo Arthur

Ik heb ook met het plan rondgelopen om het zelf te zagen. Totdat ik met mijn hand in de verfkast zat.Bingo.
    Ik was met een dikker stuk begonnen maar scheef geëindigd. Schaven hielp niet meer.
    HG Hugo

Forum Rechten