Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

invalzaag 45gr kantelen oplossing

Hoi eenieder.
    ik heb een scheppach invalzaag met liniaalgeleider gekocht , en ben er zeer tevreden mee.
    Jammer is het kantelen, dat de zaag doet als deze in verstek staat, maar ja daar hebben meerderen merken last van.
    ik zelf heb geprobeert een oplossing te vinden dmv een klemming op de liniaal, Ik heb gemerkt dat de zaag de neiging heeft om de liniaal bij 2.40m in het midden een beetje mee te kantelen. Ook wil de liniaal verschuiven bij aandrukken in de liniaal je geeft tenslotte toch ook een zijdelingse kracht.
    de oplossing die ik uit eindelijk heb bedacht is een contra gewicht, ik heb van wat daklood een rolletje gemaakt van 1 a 1.5 kg en gebruik een bestaand draadgat in de zool om dit tegen wegtrillen te borgen.
    Gewoon gat in rolletje en een boutje.
    Ik ben zeer tevreden over deze simpele oplossing.
    Dus, wie er wat aan heeft mag het hebben.

gr Frank

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Re: invalzaag 45gr kantelen oplossing

pics or it didn't happen!

1 a 1,5 kg is al een hele klomp, weegt het voordeel van het niet kantelen zwaarder (als ik mag zeggen :P ) dan het nadeel van het gewicht?

Ik vond het niet veel zwaarder gaan, en die 1 a 1.5 kg is bij benadering, mijn bank hamer van 1 kg werd als probeer gewicht gebruikt, het echte gewicht van de rol heb ik niet na gewogen.
    Word ook alleen maar gebruikt als er in verstek word gezaagd , dus dat is bij mij niet zo vaak tot nu toe.
    en zorgen dat rail/liniaal en zool schoon blijven.
    En het is natuurlijk een oplossing voor de goed willende amateur waar tijd een bijzaak is bij het klussen.
    En het daklood had ik nog liggen en het boutje ook dus kosten nihil.
    gr Frank

o ja geen pics ik krijg een kruisje bij het fotoalbum en de melding dat ik niet kan uploaden.
    gr Frank

hier is de foto

IMG_20120414_152936.jpg
    hier als nog de foto heeft even geduurt.
    rolletje lood met draadstangetje in een bestaand draadgat van de zool geschroeft , word natuurlijk alleen gebruikt bij 45 graden zagen.

gr Frank
    Kopen kan altijd nog, sprak de knutselaar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KoWrds Bekijk Berichten
    o ja geen pics ik krijg een kruisje bij het fotoalbum en de melding dat ik niet kan uploaden.
    gr Frank
    selecteer uit de icoontjes boven in de berichten editor het insect image icoon. Klik en selecteer "from computer". In de rechteronderhoek klik ik op basic uploader en daarna kies afbeelding. Klik daarna op uploaden (direct onder kies afbeelding) en het gaat gebeuren.

jaap

Forum Rechten