gemelamineerde spaanplaat, dikker dan 18mm

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Voor een tv meubel ben ik op zoek naar gemelamineerde spaanplaat (SCHAAM! ;)) maar ik kan nergens gelamineerde plaat dikker dan 18 mm vinden!

40mm heeft mijn voorkeur, maar dus geen waar ik dat kan krijgen. Behalve als keukenblad oid, maar dat schiet niet op. Hebben jullie enig idee? (het liefst omgeving Apeldoorn, maar dat is een ruim begrip :D)

Het alternatief is denk ik mdf gebruiken en dat laten melamineren , maar daar heb ik me nog niet in verdiept.

graag jullie feedback!
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Re: gelamineerde spaanplaat, dikker dan 18mm

Bedoel je niet gemelamineerde spaanplaat? Spaanplaat met een melaminelaag erop dus? (Niet dat ik weet waar je dát kan krijgen, maar iemand anders misschien wel.) Of bedoel je gefineerde spaanplaat?

Arthur
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
Bedankt voor de reactie, maar dat is in België en net te ver om even heen en weer te karren.


Iemand anders nog suggesties?
 

tuoh

Oud hout
Dat ga je nergens zo vinden, meestal stopt het bij 18mm. Na wat speurwerk het volgende gevonden, dikkere platen zijn steeds op bestelling, max. tot 30mm.

Wat je wel kan is zelf oplijmen, je hebt dan geen melamineplaat maar een gestratificeerde plaat (HPL)
Spaan- of mdfplaat, of cellenplaat als het wat lichter mag wegen, van 38 à 40mm vind je wel. Losse platen HPL van 0,8 à 1,2mm zijn ook zo te bestellen.
Lijmen met contactlijm gaat best, heb je geen pers nodig.

Goedkoper is wellicht om twee platen 18mm melamine opeen te lijmen, kom je op 36mm dikte.
Kanten kan je afplakken met brede afplakband van 40mm. Zo valt de lijmnaad weg :D

Nog een mogelijkheid is gewoon het ontwerp aanpassen, rekening houdend met wat je wel in de vakhandel gaat vinden.

Mvg,

André
 

peterselie

Actieve deelnemer
30 nov 2010
26
0
;) hebbe ze gewoon bij de praxis ik dacht 36mm dik maar ben dr niet zeker van zo uit mijn hoofd...
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Ik zit te denken aan een werkblad voor in de keuken.....

Veel daarvan hebben een opstaand randje maar ik meen dat o.a. Ikea het heeft met een wat moderner uiterlijk wat dus vlak is (zonder waterkering).
 

sjeep

Actieve deelnemer
7 aug 2010
118
0
2 platen van 18 op elkaar wordt veel gedaan omdat het makkelijk en snel is maar denk wel aan het gewicht.
wordt loodzwaar.
heb eens een plaat van 38mm met tweezijdig formica op gekocht voor een schuifdeurpaneel te maken. maten 2600 x 1320 x 38. dat geval was bijna niet te hanteren.

egger heeft lichtgewichtplaten in hun gamma. dat zijn twee dekplaten van 8mm met een toplaag naar keuze en tussenin een karton cellen structuur. is super om te verwerken en kan makkelijk afgeplakt worden met 2mm pvc

gr
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
2 platen op elkaar is ook nog ene optie, maar qua uiterlijk niet de mooiste.

Er zijn al meerdere kasten e.d. van spaanplaat met dergelijke dikte, ze zijn zwaar maar hoeven ook niet versleept te worden dus op zich geen probleem. In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Ook ikea zal ik eens met een bezoekje vereren binnenkort :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.