onderhoud aan het forum

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Vanaf 12 april, ongeveer 00:30 is het forum gesloten ivm onderhoud en in de loop van de dag weer beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.

uw beheerder
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
O,O, dat ging even mis gisteren. Gistermorgen het forum afgesloten, een backup van de database gemaakt en alvast met de forum software geinstalleerd op de nieuwe server, wat ik ook al 2x als proef gedaan had. De oude server staat in de us, de nieuwe in duitsland, het het is een nederlandse domeinnaam en dus in nederland geregistreerd. De dns van de domeinnaam werd beheerd in de us, dus eerst de domeinnaam terughalen naar de nederlandse provider en na een paar uur, toen dat geslaagd was, de domeinnaam door laten verwijzen naar de nieuwe server. Maar o sukkel die ik ben, ik had het nieuwe forum niet op slot gezet en in nederland werden jullie na een paar uur al doorverwezen naar de nieuwe server, maar ik tegen 12 uur 's nachts nog niet, ik kreeg de us server nog steeds in beeld en kon dus niet ingrijpen. Ik realiseerde me vanmorgen pas dat het forum al bereikbaar was :oops: :oops: . Maar nu is het forum weer op de stand van 's nachts 11 april, dus een paar berichten van gisteren zitten er niet in en Roekie moet zich even opnieuw registreren. Mijn excuses voor het ongemak, ik heb wel even zitten zweten, maar kan er inmiddels wel om lachen. Ik moet nu nog wel wat upgraden etc en de bijlagen moeten nog bijgewerkt worden. Die bestanden zijn te groot om in 1 keer over te halen met de beheer software van de server (Plesk).
En als het goed is komt fryslanboppe.fr ook niet meer in het scherm, dat is op dezelfde server maar een andere webspace van de testversie. Mochten er nog meer vragen zijn of dat iemand mij nog publiekelijk aan de schandpaal wil nagelen, dan kan dat.
Veel plezier op het forum, het is in ieder geval een stuk sneller, dus de meesten kunnen een paar minuten eerder naar bed voortaan :)

jaap
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Publiekelijk aan de schandpaal nagelen? Ach nee, er gaat overal weleens iets fout. Heb dit soort ervaringen zelf ook hoor :) Ik ben allang blij dat alle berichten van de 10e en 11e weer terug zijn!

Arthur
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Tip voor een mogelijk volgende keer Jaap. Als je Windows gebruikt dan kan je zoeken naar het bestand genaamd 'hosts.cfg'. In dit bestand kun je dan aangeven naar welk ip adres een domeinnaam verwijst. Wanneer de DNS server die jij gebruikt naar de juiste server verwijst, dan kun je dit weer uit het bestand halen.
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Voor zover de tip van ironmike hier van toepassing is, het bestand heet 'hosts' (geen extensie dus) en staat bij vrijwel alle windows versies in:
C:WindowsSystem32driversetc
 

WR1944

Oud hout
Van mijn bericht dat op 12 april 2012 om 0:03 is verzonden ontbreken de plaatjes nog. Zijn die nog terug te halen of zijn ze voorgoed in cyberspace verdwenen. Als ze inderdaad verdwenen zijn ga ik de plaatjes weer uploaden. Zal ik de plaatjes opnieuw plaatsen of zal ik eventuele instructies afwachten. In het ergste geval staan de plaatjes er dubbel op.
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
De bijlagen moeten er nog zijn, het hele oude forum is nog intact, ik kan het zo niet opstarten, want zodra ik dan een module aanroep schakelt ie over naar deze nieuwe variant. Dus ik moet nog even knutselen; het zit deels in de permissies van de folders en de files en het probleem dat ik hier heb om grote bestanden over te sturen. De internet verbinding valt hier zeer regelmatig weg en dan moet ik eerst weer via mijn provider de verbinding opbouwen. Maar we hebben ook prima hulp in Nederland, dus er wordt aan gewerkt. Het heeft de voorkeur even geen bestanden te uploaden, voor de rest gaat alles goed.
En het is hier Songkran, Thais nieuwjaar. De scholen zijn dicht, veel mensen zijn op vakantie en op straat wordt je traditioneel nat gegooid met water. Vanmiddag met een kleine truck meegeweest, waarin een aantal grote tonnen met water, wat buren mee en kinderen en allemaal een groot waterpistool en maar spuiten!!
Maar nu weer bezig met het forum :) .

jaap
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Zoals het nu lijkt is alles weer ok. Er zijn nog een paar kleine dingetjes te doen, maar de bijlagen etc zijn er allemaal weer. Dat was een lastige zaak, die bijlagen. Met de beheerssoftware (cpanel) op de oude server zag ik ze wel, maar met het oversturen kwamen er elke keer maar 2000 bestanden over. Uiteindelijk, na het nodige heen en weer geschrijf, bleek het te zitten in een instelling van de oude server. Daardoor liet die maar 2000 bestanden zien in het venster van de browser en stuurde ook niet meer over. De hele directory met bijlagen bevat echter meer als 13000 bestanden. Er was ook nog iets met permissies, waarschijnlijk door de overgang van 2 maanden geleden. Maar nadat de provider deze instelling aanpaste kon ik vandaag de bestanden downloaden, en uploaden naar de nieuwe server. Net de directories omgezet en het ziet er weer als vanouds uit. Het oude forum is nog in de lucht voor de liefhebber, dit is de link, dinsdag gaat daar de stekker uit.
Het is nu half zes 's nachts, kan nog net even de ogen dicht doen :) .
Veel plezier op het forum,

jaap
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Goedemorgen/middag (baas) Jaap,
Ik hoop dat je genoeg verdiende slaap heb gehad, want volgens mij zijn de oude foto's terug maar de nieuwe (laatste) weer weg?
Sorry, moet je toch weer even aan de slag.
Succes en alvast bedankt voor de moeite, Mvg.

p.s. als ik op het forum kijk staat de tijd op zomertijd maar als in ingelogd ben staat de tijd weer een uur eerder (echte winter tijd), in mijn profiel staat het wel op zomertijd?

Bij geplaatst in deze reactie staat de tijd een uur eerder want het is nu 10.56 uur.
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
@ spaander, over de zomer/wintertijd heb je me ook al een pb gestuurd en ik ben blij dat je het hier post, zodat anderen er ook wat over kunnen zeggen. In Bangkok hebben we geen zomertijd. :)

De laatste foto's en sommige avatars etc heb ik wel, daar hoort bij de laatste kleine klusjes. Doordat het forum te snel open ging, is de boel wat versnipperd geraakt.

jaap
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo BAAS
Om te beginnen maar eens een paar complimenten : Klasse Jaap dat je je zo inzet voor "ons"forum" Dat jij je nachtrust opoffert om ons weer op gang te helpen siert je. Dat er nog het een en ander moet gebeuren is in het land van de automatisering heel normaal. Waarom zou het forum daar een uitzondering op zijn?? Ik denk dat WIJ als leden van het forum ook wel eens TROTS mogen zijn op de dingen die onzichtbaar, en kosteloos voor ons gebeuren. Ik heb maar éééén vraag?? WAAR BLIJFT DIE DONATIE KNOP NU TOCH.
Met alle vertrouwen wacht ik rustig af, ik weet dat het forum in ZEER goede handen is.
Hartelijke groet Hugo
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Jaap,
Bedankt voor je inzet.
Het lijkt erop dat ik alle foto's weer kan zien.
Alleen zie ik nu de avatars niet meer.

Groet Menno
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Nu is er nog 1 raar probleempje. Ik kan een deel van de avatars niet vinden, niet op de oude en niet op de nieuwe server. Op de oude doen ze het echter wel en op de nieuwe niet. De oude kun je nog 1 dag bekijken op www.bellen.fr (domeinnaam had ik nog). Ook de provider van de oude server kan me niet helpen, na een lange mailwisseling is dit zijn laatste antwoord.

Hello,

From the code of your application, it seems that the file name is not being used directly as it is. The file name is supplied as an argument to a php script which might be performing all kinds of modifications on the file and the filename. That is why, we are not able to locate it on the server:

file.php



For more detailed information, you will need to contact your web developers.

Anyway, the forum seems to be working correctly on your Siteground server. For any issues on the remote server, you will need to contact the remote support team or your developers.

Best Regards,
Georgi V.
Technical Support Team
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Waarschijnlijker dat de inhoud van het plaatje als BLOB in een databasetabel staat en dat download/file.php die ophaalt en doorhoest. Het vergt enig speurwerk in file.php en de rest van de forumsoftware om te achterhalen welke tabel.

Aan de andere kant hebben we nu wél Renault z'n mier stil ;-)

Arthur
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
De hele dag gisteren van alles geprobeerd, maar op het oude forum zijn avatars prima zichtbaar en op de nieuwe server niet :eek: . Ik heb nog wat hulp van iemand van de phpbb community in Nederland, die in het verleden altijd super geholpen hebben, dus dat is nog even afwachten. Heb wel vanmorgen het forum geupgraded naar de laatste versie, dus het menuutje wat bovenin stond is er nu uit. Ik denk dat we volgende week een hele nieuwe voorpagina hebben met wat meer mogelijkheden voor informatie etc. Op een paar na zijn alle foto's weer terug, maar die avatars........ Nog even geduld aub.
En ik heb er maar een nieuw plaatje boven geplakt, als we een goede graficus onder de houtbewerkers hebben, dan houd ik me van harte aanbevolen voor een fraaie header :) !!

Veel plezier op het forum,

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.