Geboortebord gemaakt + Nieuwe decoupeerzaag nodig

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
Weer leuk bezig geweest met wat simpele houtbewerking :) Het meeste is schilderwerk :oops:


Maar nu ben ik er wel weer achter dat mijn decoupeerzaag versleten is.... (het zaagje zelf maar ook het apparaat)
Voor dit is het nog niet zo erg, maar wil toch een nieuwe :geek:
Ik heb nu een Black&Decker dingetje uit 1999 waarvan het klinkt dat de motor los in de behuizing zit (rammelt heen en weer als je schud) en de zaag geleiding gaat zo'n 4mm heen en weer dus scheve kanten zijn er altijd :(

Maar wat nu???
Een Festool?? (past leuk bij de cirkelzaag en stofzuiger)
Een blauwe Bosch ?? (past leuk bij mijn schroefmachine)
Een Makita?? (leuk voor de kleur variatie :lol: )

Door de vele types en merken zie ik door de bomen het bos niet meer....
Gebruik: hobby, dus eventueel ook kistjes, laminaat (met de aankomende verhuizing), ....
Budget: ehm.. niet te duur
Een koffer is wel fijn, als er ook wat zaagjes bij kunnen anders maak ik zelf wel een doosje.
Ik heb verder een cirkelzaag voor plaatwerk en een afkortzaag voor het lompere balkwerk.

Iemand aan- of afraders? Tips om op te letten?

Attached files
 

bos1

Nieuw lid
21 sep 2010
13
0
Ik heb zelf na vele jaren een B&D gebruikt te hebben een Metabo STEB80 gekocht.
Niet te duur (+-140Euro) en het verschil met de B&D is heel duidelijk in de goede richting.
Stabieler, sterker, beter klem mechanisme, ...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik heb een Bosch GST 120 BCE, erg fijne machine. Heb daar alle dikke balken meegezaagd zonder problemen. Is ook al eens van de trap gestuiterd en werkt nog steeds goed !!! Ook erg fijn werk doet hij zonder problemen.

Hiervoor had ik meestal wat goedkopere machines van de plaatselijke bouwmarkt, dit is echt een verschil. Zaagt veel rustiger , je hebt dus meer controle.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.