Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Mijn vrouw had van de week gereageerd op een Facebook marketplace advertentie met gratis gereedschap. Niet iets waar ik zelf snel op zou reageren, maar goed, wij toch erheen. Uit de kist met katsverroeste bende kwamen wel een paar bruikbare dingetjes, de rest gaat naar gered gereedschap oid

Alles vanaf de schaar naar links al ontroest, de rest moet nog. Bankschroefje met draaibase even een flinke opknapbeurt geven, daarna gaat hij op marktplaats.

De schaar is wel een mooi ding, vanwege de roest knipt hij geen textiel meer, maar papier gaat hij als boter doorheen, die ga ik laten slijpen en dan zou hij nog generaties mee moeten gaan

M'n vraag: er ligt ook een Flott Booromslag bij, is da wat? Moet 'm nog ontroesten en gangbaar maken..
1000016581.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nick18 en Roel22

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
dat zijn toch mooie dingen. Een behoorlijke bahco, een berg beitel, een steekpasser, een booromslag. Bij de booromslagen zijn vaak de bekken en of veertjes in de kop stuk of weg of afgebroken. Als die goed zijn en de handvaten zijn heel en draaien, dan is zo'n ding prima. Een beetje oppervlakteroest maakt voor de werking niet uit.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.084
504
Moordrecht
Inderdaad, dit zijn de mooie dingen, je zou de rest moeten zien.. :)

Bekken zijn nog aanwezig en het draait goed dicht, mechanisme om de richting te veranderen zit vast.. Ontroesten kost 5 minuten en daar heb je goed plezier van.

Ga 's kijken of ik 'm ga gebruiken, ik betwijfel t, maar het zou kunnen voor zaken waar je wat meer controle nodig hebt. Verder geen boren bij, ik begrijp dat die dingen een vierkante opname hebben
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ja, ik heb een heel stel boren, maar ik had er 2 kapotte omslagen bij. Die heeft een forumlid opgehaald, om zijn kapotte omslag mee te repareren.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ik kan het opschrift niet leesbaar maken, maar ik heb hier een identiek model hangen en die komt uit zweden. Vroeger zagen ze er blijkbaar zo uit. Ik heb geen idee van de leeftijd of van wie ik hem heb gekregen.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Ik heb ook nog één Dowidat. Die was ooit van mijn pa en die is dus oud.
Misschien kan @Rizz ons uit de brand helpen, er zal allicht iets op staan.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik dacht dat de moersleutels van Belzer bij dowidat gemaakt werden. Met het grote verschil dat het wieltje de andere kant op draaide. En bij ons waren de Belzers verchroomd en de Dowidat zwart.
Ik haal dingen door elkaar dat is het verschil tussen Belzer en Bahco
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Doe ik ook wel eens. Met het stijgen der jaren kun je dat in het algemeen steeds gemakkelijker op de leeftijd gooien en er mee weg komen... :giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.