Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 282 EersteEerste 12341252102 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 2811

Re: Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

ohohohoh mijn vingers jeukte om te beginnen.

Wouter, je moet gewoon een beetje zoeken op MP, er staan er regelmatig te koop. Soms voor de hoofdprijs,die koop ik nooit. Ik heb geduld en blijf zoeken. Er zijn wel eens van die gereedschapskisten te koop, daar kan je wel eens geluk mee hebben.

De 2 grootste beitels zijn een Ferdin rubens, een duitser. ook zit er een Amerikaan bij.Jennings&griffin #5
    Eerst maar eens onderhande genomen met grof schuurpapier120.
    Je ziet dat het gelamineerd staal is. De jennings heeft kennis gemaakt met de Japanse wetstenen. In het midden van de vouw zit nog een klein kuiltje. deze weghalen kost me nog een uurtje. Ik ge de beitel gewoon gebruiken. Met de volgende slijpbeurten verdwijn het vanzelf.

Attached files

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Erg leuke aankoop voor dat bedrag!!!
    Persoonlijk laat ik dit soort aanbiedingen altijd aan mij voor bij gaan. Gaat voor mij te veel tijd in zitten om het op te knappen. Maar als je hier ook een hobby aan hebt is dat natuurlijk helemaal geweldig!

Hallo COKO
    Ik snap niet hoe je zo'n juweel kan laten passeren. Ik heb alles bij elkaar 20 minuten staan schuren en poetsen. slijpen en wetten reken ik niet mee( dat moet je met een nieuwe beitel ook altijd) Als ik deze kwaliteit gelamineerde beitel met deze breedte zou willen kopen dan ben ik er met 50 euro nog lang niet. Natuurlijk is het opknappen ook een beetje een hobby. Maar hier mee werken is eigenlijk een EER. Je hebt als het waren 50 jaar ervaring in je handen, het idee dat er door vaklui in het verleden mee gewerkt is vind ik ook best wel bijzonder. Dat voel je niet maar op de een of ander manier ben ik mij dat wel bewust.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armadaman
    Hallo COKO
    Ik snap niet hoe je zo'n juweel kan laten passeren...
    Enerzijds omdat ik al redelijk voorzien ben qua gereedschap, anderzijds omdat oude beitels en ander gereedchap vaak helemaal vernaggelt zijn door de vorige eigenaar. Gebruikt als breekijzer dus helemaal krom, aan beide zijde geslepen, diepe roestputten etc. Ik heb er gewoon geen zin om dit te herstellen.
    Ik ben wel altijd in de markt voor wat bijzonder en zeldzamer spul, zo heb ik afgelopen week een stanley 66 (hand beading tool) in perfecte staat inclusief alle cutters en beide geleiders op de kop getikt!
    Een stoeltjesboor staat hoog op mijn verlanglijst.

Ik begrijp wel wat je bedoeld met vernacheld gereedschap heb je geen plezier. Een Stanley 66 is een leuke aankoop, wil je een paar foto's plaatsen, ik ben benieuwd. Ik weet een verkoper in het noorden die er laatst een te koop had staan. Intresse ??

Een mooie set heb je aangeschaft! Vooral die sokbeitel is een echt juweeltje. Sokbeitels zijn een zeldzaamheid in continentaal Europa.

Mooi werk!

Leuk leuk leuk,

laatst ook een hele doos gekregen van de oom van mn vriendin. Onder andere zo een soort beitel als jij ook hebt alleen dan van een ander merk. Er staat iets van A Grothaus oid. Zegt iemand dat wat? Ik heb hem al ontroest, leuk spul dat citroenzuur :mrgreen: . Alleen nog schuren en slijpen dan eens kijken wat het is. Hoe noem je deze beitel eigenlijk als je naar de vorm kijkt?

In die doos zaten ook nog voor mij onbekende vijlen

Ook op een vrij markt een oud toffelzaag gekocht a 5 euro. Geen miskoop lijkt mij, zaagt als een tierelier. Blad is 0,5mm dik. Wat mij wel opvalt is de lengte ervan. Ook het handvat, die is volledig staal en hij weegt ook aardig zwaar. De verkoper zei dat hij had gehoord dat deze zaag ook in een uitvoering is met een volledig bronsen zaag. Hij had hem alleen nog nooit gezien. Er staat een soort van serienummer oid op: NG 52A. Weet iemand hier iets meer van dit zaagje?

Ps weet iemand hoe je in een keer meerdere fotos kan verkleinen? En dan een programma zo basic mogelijk... Ik doe het nu via resizer.nl. Werkt goed en simpel, duurt alleen wat langer.

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Op foto #3 en #4 zie je een combinatie van rasp en vijl. Die zijn nog steeds te koop, zelfs in de USA. Alleen is de kwaliteit wel iets minder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Een mooie set heb je aangeschaft! Vooral die sokbeitel is een echt juweeltje. Sokbeitels zijn een zeldzaamheid in continentaal Europa.

Mooi werk!
    Hallo Wilco
    Sokbeitel, ik heb een beetje gezocht maar kan er niet zo veel over vinden. Misschien is de engelse naam een betere zoeksleutel. Ik ben erg blij met de aanwinsten. Ik moet een en ander nog opknappen maar ben nu al blij

Ik ben weer verder gegaan met 2 beitels.

Er is er een helemaal verroest, de ander lijkt zwart gemaakt, iets van verf oid. Omdat ook de snede zwart is denk ik aan hobby werk.

Er staat V & R of andersom kan natuurlijk ook, met een kroontje er boven. Wie het weet mag het zeggen.

Ook zit er een knikje in het bovenblad, had ik ook nooit eerder gezien.
    Die zwarte beitel heb ik even opzij gelegd, wie weet wat de beste truc is :?:

Attached files

Forum Rechten