Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 251 van de 255 EersteEerste ... 151201241249250251252253 ... LaatsteLaatste
Resultaten 2.501 tot 2.510 van de 2545
    volgens mij niet er staat iets wat lijkt op baranive en onder het kroontje lijkt te staan IJ N IJ
    logo.JPG
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)
    Voor zover ik het kan beoordelen is het een Nooitgedagt en de tekst eronder lijkt meer op GARANTIE. Maar op 6000 km afstand kan ik het natuurlijk mis hebben.

Inderdaad er staat boven J.N.IJ (J. Nooitgedagt IJlst)
    en onder staat garantie

Aha, dan is tie weer helemaal duidelijk Dank.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest Dubois Bekijk Berichten
    Zoiets gebruik ik ook maar dan met loose zeflmaak beitelsteun afgekeken van meister Krenov die ik op de werkbank vast kan klemmen. Hij werkt inderdaad prettig maar niet snell ( een van zijn voordelen). Het enig wat ik nu zit met - en jij zou dat ook straks vinden - is die erg klein diameter van de steen waarvan je een veel te holle vouw gaan krijgen wat leidt tot veel te veel slijpen en snell verlies van je staal. Een diameter steen van rond de 200 mm met een breedte van 40 a 50 mm zou leuk zijn maar niet makkelijk te vinden die op die machine past.
    De kleine diameter van de steen zie ik juist als een voordeel, ik slijp de beitels wel hol maar zelden helemaal tot het snijvlak. Alleen als ik een spijker heb geraakt slijp ik helemaal tot de snede. Ik gebruik oliestenen, een washita of hard arkansas neemt niet zo snel materiaal af dus over snel verlies van het staal maak ik mij niet zo'n zorgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcbons Bekijk Berichten
    Een holle vouw kan inderdaad zijn voordelen hebben. De vraag is hoe holle?
    Met de uitholling die je met de klein diameter steen maakt haal je belangrijk massa weg wat steun aan de snij geeft met gevolg dat de snij minder sterkte heeft een sneller afbrokkelt dit noemen wij, slijtage en betekent de snijkant bot is en dus moet je vaker slijpen en heb je meer verlies op termijn van je staal, wat zonde is. Met een diameter 200 steen hol je de vouw nog steeds voldoende uit, ( het maakt het vasthouden op de slijpsteen makkelijker en helpt voorkomen dat je je vouw bolle slijpt) maar minder verzwakking. Belangrijk is dat je verstaan heb over waarom de snij wordt bot om te beginnen.

Deze heb ik een tijdje geleden voor 7,50 gekocht. Mechaniek werkt nog als een zonnetje.

P7150195.jpg

Inscripties: Bailey aan de ene kant en Wilson aan de andere. Blijkbaar al 2 eigenaren gehad?
    P7150193.jpgP7150192.jpg

Alleen heb ik wel een vraag over het volgende: de pen van het 'schuivende' deel is echt heel erg kort. Ik kan 'm niet met een tang er uit trekken, en ook de andere pennetjes zijn daar te kort voor (plaatjes zijn klikbaar om groter te zien). Wat zouden jullie doen om 'm weer functioneel te krijgen? afvijlen en in de kolomboor nieuwe gaatjes maken? En waarvan maak je dan een nieuwe kraspen? Ben benieuwd naar jullie meningen.

P7150194.jpgP7150191.jpg
    Laatst gewijzigd door Nerf; 18-07-17 om 22:33.

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Met een goede tang moet je de pennetjes toch er uit krijgen, om er daarna gewone spijkertjes in te zetten is m.i. niks, omdat het staal te zacht is? Misschien dunne stalen spijkertjes als vervanging?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Hallo iedereen ,

Een van allerlaatste aanwinsten , een klauwhamer van " Stirrup - Brand , mooi hout voor de steel ( Hickory ) ?
    Als je deze naam googeld krijg je wel een Amerikaanse verwijzing ?
    Graag jullie adviezen ,

Groetjes003.jpg001.jpg004.jpg005.jpg

Forum Rechten