Meld hier je oude nieuwe handgereedschap

Tom085

Nieuw lid
20 mrt 2016
3
0
Heb twee Bailey's opgepikt. Gemaakt in Brazilië. Was benieuwd naar de leeftijd, maar er nauwelijks iets over te vinden. Ik vermoed dat het een vrij nieuw model is. De diepteafstelling is staalkleurig. Dat kom ik bij de nieuwe modellen niet tegen.
 

Bijlagen

  • 3.jpg
    3.jpg
    92,8 KB · Weergaven: 604
  • 2.jpg
    2.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 611
  • 1.jpg
    1.jpg
    76,4 KB · Weergaven: 605
P

Pel

Guest
Welkom op het forum, dit zijn meestal namaak Stanley schaven, Stanley heeft de naam Stanley ooit eens verkocht voor veel geld, vandaar dat je vaak Stanley gereedschap vind wat helemaal met het echte Stanley niets van doen heeft. Soms heb je geluk dat het nog enigszins redelijke kwaliteit is, maar ook vaak van inferieure kwaliteit, omdat het goedkoop is, en er Stanley op staat wordt het toch verkocht.

Groet Pel.
 

Tom085

Nieuw lid
20 mrt 2016
3
0
Dank voor je reactie en je welkomsbericht. Ik las al wel een tijd mee..

Kwalitatief is het oke, het staal is dikker dan de echte oudere Stanley Made in England die ik heb. En schaven doen ze prima. Over de standtijd van de beitel weet ik nog niets.
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Ik heb onlangs weer een setje oude beitels op de kop getikt en opgeknapt, van 1 hakbeitel kan ik de herkomst ook met behulp van Google niet achterhalen. Heeft iemand van jullie een idee? Er staat EM, en wat lijkt op een ooievaar/reiger:

EM Ooievaar beitel.jpg
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Jazeker, dat is een van de eerste haltes als ik iets tegenkom wat ik nog niet ken, maar met verschillende zoekwijzes ook daar niet gevonden.
 
P

Pel

Guest
Ik denk dat het een Amerikaanse of Engelse beitel is, omdat er Cast Steel op staat, in het Duitst zou er m.i. Cast Staal op staan?

Groet Pel.
 

The Chairman

Actieve deelnemer
8 dec 2017
28
0
Den Haag
Duitse beitels hebben ook wel eens cast steel erop staan, voor de export denk ik. Hier twee foto's van de volledige beitel. Handvat lijkt me niet origineel overigens.
EM Beitel.jpgEM Beitel zijaanzicht.jpg

En gelijk nog maar een 'puzzel' erachteraan. In dezelfde oude bak roest zat onderstaand stuk gereedschap: Ik weet niet waar het toe dient. In het handvat is een merk gedrukt van W.Clark, 528 Oxfordsw volgens mij. Google helpt niet, omdat Clark een te veel voorkomende naam is denk ik.
vraagteken.jpgvraagteken2.jpg
Leuk dat jullie meedenken!
 

aloga

Actieve deelnemer
1 mei 2015
104
1
Hallo allemaal
Oppassen dat we niet verdwalen in alle merken , maar ik ben in het bezit van een veescheerapparaat zoals afgebeeld bij paard , het is van het Duitse merk Hauptner en word met de hand aangedreven .
Toch wel leuk om te zien wat er allemaal gebeurd met hergebruik van onderdelen .
Adr
 

fwd2005

Nieuw lid
11 apr 2017
2
0
Hallo allemaal. Ik ben redelijk nieuw hier. Ik heb de afgelopen tijd op mijn gemak lekker meegelezen en een beetje gekeken hoe het er aan toe gaat op dit forum. En ik durf het nu aan om wat actiever mee te gaan doen. Ik heb het volgende gevonden in een doos vol roestig gereedschap. Wie kent het en weet hoe het heet? Merk is van Diepaca. Google kan me niet helpen.
Groet, Frank.

20180317_173455.jpg
 

fwd2005

Nieuw lid
11 apr 2017
2
0
Wow,die is snel! Dank Ronald. Google afbeeldingen laat er niet zoveel zien. Maar met het beetje info dat ik heb gevonden ben ik er al wel achter dat deze vloeraandrijver niet helemaal compleet is. De haken missen.
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
De haken ontbreken wel vaker maar dat maakt hem nog niet onbruikbaar
De punten aan de achterkant sla je in de balk en dan zou je bij zwaar drijf werk de haken in de zijkant van de balk vast slaan zodat de voorkant niet omhoog komt , nou kan je ook met je voet druk zetten op de houten klos die tussen de drijver en de plank inzit meestal kan je zo voldoende neerwaardse kracht zetten om hem goed te laten functioneren ,is dit niet het geval kan je ook met een spanband dit oplossen
 

Pine

Actieve deelnemer
6 nov 2015
552
8
Bij jouw lijkt het 1 platte pen in plaats van 2 punten zoals ik hem ken , zal wel weer een variant zijn
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
Gisteren kwam langs de kringloop, dus even binnen gekeken en deze 2 mee genomen.
Een stanley - yankee no. 90, zegt dat iemand iets? Heeft iemand hier achtergrond info over?
1523808539136.jpg


Ook het volgende stuk gereedschap tegen gekomen. Geen flauw idee wat het moet voorstellen. Staat geen merk of tekentje op en het handvat is volgens mij van iroko. Iemand enig idee wat het is en waar het voor gebruikt wordt?
1523808244512.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.