Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Brandmerk in je werkstuk

Ik wil graag mijn werkstukken een brandmerk meegeven zoals ik menig meubelmaker wel vaker zie doen.
    nu vraag ik me af waarmee (en hoe) iemand het beste een werkstuk van een brandmerk kan voorzien.

deze site http://www.stempelmakers.nl/brandstempel.html heb ik al gevonden maar ik vraag me af of er nog meer oplossingen zijn.

Re: Brandmerk in je werkstuk

Soldeerbout, roodgloeiende spijker, zelf met ijzerdraad een vorm vlechten en met een brander roodgloeiend stoken. Ook heb je van die soldeerbranders die werken op aanstekergas, meestal zit er een opzetstuk bij met een zeer kleine opening, werkt ook goed, maar gaat ruwer.

Mogelijkheden genoeg dus, gebruik je fantasie!

Beste Guido

Ik kwam tijdens één van mijn vele bezoeken aan Amerikaanse websites ook een mooie
    mogellijkheid hiervoor tegen, een soort houten medaillon.

Hoe ze precies gemaakt worden weet ik niet, maar een vrouw maakt ze, lees hier verder hoe en wat.
    http://sandal-woodsblog.com/page/20/

Dit is trouwens verder een hele leuke website, deze meneer, genaamd Al, heeft een hele mooie "woodshop" en hij woont op een prachtig stuk grond. Het is een hele aardige man, je kan hem altijd
    mailen voor vragen oid. Doe hem de groeten van me.

Dit kan ook, zie Rockler.com

Succes Schummie,

Hoi ,
    ik heb deze medaillons zojuist besteld.
    Ik heb eerst samen met de dame die deze maakt een soortgelijk logo gemaakt .
    Ik heb eerst zelf wat geknutseld met paint ed , dit dan door gemaild en uitgelegd wat de bedoeling is . Nog geen uur later had ik al een aangepaste versie , bijna perfect buiten één detail . Dit dan ook gemeld en 15 minuten later aangepast logo en klaar . Daar deze dame het redelijk druk heeft zou het zeker een tweetal weken duren voor ze klaar zijn , en dan nog verzenden. Dus even afwachten maar he. :roll:

ok klinkt allemaal intresant zou je fotos van je medailion willen plaatse?
    en hoe duur is het? en hoe veel krijg je der voor want ben zelf ook wel ge intreseerd

groetjes pim

hier kan je een brandstempel bestellen http://www.rockler.com/product.cfm?page=701

@ pim :
    ik zou een tweetal weken moeten wachten alvorens ze verzonden worden.Het is niet de bedoeling om er iets voor te krijgen , maar om ze als een soort handtekening in elk van mijn creaties te steken.Zoals bijvoorbeeld aan de onderkant van het stoeltje op de foto.

beste stefke bedankt voor je reactie en die brandstempels zien der ook goed uit.
    maar ik bedoelde zo als in de stoel een medaillon kan je dat ook ergens bestellen of weet iemand hoe je dat maakt ?

m.v.g pim

@ pim
    http://www.artfire.com/users/ellezdesigns
    hier kan je deze medaillons verkrijgen
    groeten
    stefke

Leuk om te horen dat je er wat aan had Stefke.
    Deze dame is best "beroemd" onder de Amerikaanse woodworkers, want dit is een
    hele originele manier om je werkstukken te signeren.

Ik hoop voor je dat ze snel komen.

Groetjes Schummie.

@ schummie :
    ik moet toch wel een weekje of twee geduld hebben.
    Bij het zien van deze medaillons was ik gelijk verkocht. Ik was eigenlijk zoiets van plan , maar wist niet hoe of wat , en al helemaal niet hoe er aan te beginnen.Het is trouwens een heel vriendelijke en behulpzame dame.

Forum Rechten