Anti Festool bij webshops

A.N

Actieve deelnemer
Bijtel zei:
Ik vraag me af of mensen ook voor hun werk vaak een festool kopen, of dat het voornamelijk thuis gebruikt wordt. )

Wij (3 mans bedrijfje) gebruiken al ''tig jaren Festool schuurmachines en stofzuigers, voor ons geven ze in vergelijking met andere merken gewoon het beste rendement c.q. resultaat in het dagelijks gebruik.

Maar we gebruiken ook Makita omdat Festool, en eigenlijk geen enkele fabrikant, op elk vlak als beste presteert en de prijs kwaliteitsverhouding wel eens zoek is.

De prijspolitiek of eigenlijk de bescherming ervan door Festool is voor veel webshops een probleem Festool zal geen belang hebben bij webshops die met prijzen stunten, door aan dealers te leveren die ook over een fysieke winkel beschikken beschermen ze hun zorgvuldig opgebouwd premium merk.

En als ik achter de kassa van Festool zat deed ik het ook :mrgreen:
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Toch zijn er verkoop punten die wel adverteren onder de Festool prijzen, en dit al een aantal jaren doen.
In DL zit al jaren een dealer dit dit doet, alleen met de accessoires.

Festool prijs:
Montagepakket € 448,27

Boorcassette
BKS D 3-8 CE/W € 49,62

Duitse prijs:
Werkzeug-Sort. SYS 1 CE-SORT
329,-

BOHRERKASSETTE BKS D 3-8 CE/W
28,67

Ik was in dec vorig jaar in Polen en zag daar bij een Festool dealer een centrotec montage pakket voor 260 euro, dus dat was niet lang denken of ik die mee zou nemen of niet.
Ook de nieuwe accuboormachines lagen daar zon 120 euro onder de gebruikelijke prijs.
Dit flinke prijsverschil zal ook wel een van de redenen zijn dat de winkeliers in NL zich netjes aan de koppel verkoop houden.
 

blazoen

Actieve deelnemer
21 sep 2011
99
0
Eygelshoven
Zweihaak zei:
Toch zijn er verkoop punten die wel adverteren onder de Festool prijzen, en dit al een aantal jaren doen.
In DL zit al jaren een dealer dit dit doet, alleen met de accessoires.

Festool prijs:
Montagepakket € 448,27

Boorcassette
BKS D 3-8 CE/W € 49,62

Duitse prijs:
Werkzeug-Sort. SYS 1 CE-SORT
329,-

BOHRERKASSETTE BKS D 3-8 CE/W
28,67

Voor diegene die Festool tegen andere prijzen willen aanschaffen, probeer eens in Duitsland op de volgende site: http://www.auspreiser.de/ en tik iets van festool in. Andere merken is ook prima. Je zult zien dat het in Duitsland goedkoper te vinden is als in Nederland.
Als wij toch de lasten van 1 Europa moeten dragen zou ik zeggen dan ook de lusten van 1 Europa.
Voor de garantie zou het niet uit mogen maken.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
hmm het bericht van AN en mij zijn weer terug, maar gisteren stond hier ook één van Scheppie meende ik.
Het spookt hier.
 
D

DervishD

Guest
Baptist heeft nu trouwens een aanbieding, de TS 55 invalzaag, 48 tands zaagblad, FS1400 liniaal, systainer en als extraatje 3 Protool zaagbladen. Alles voor 499 euries. Heb de set vanochtend zelf besteld.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Dat komt omdat de nieuwe zaag er is! De TS55 R (refurbished zeg ik altijd maar).
De Mafell zaag is ook bij geselecteerde dealers in de aanbieding!
Geen idee of ik dit hier neer mag zetten: http://www.gereedschappro.nl/product/163/invalzaag-mt55-cc-in-midi-max-liniaal.html

Net ff gekeken op hun site het staat er ook bij:
Festool heeft een vernieuwde versie van de TS 55, vandaar dat wij de TS 55 EBQ-PLUS-FS zo lang onze voorraad strekt voor € 499,00 incl. BTW kunnen aanbieden. Dus nu of nooit!

Je krijgt dus nu iets meer als 70,- korting en 3 extra zaagbladen, mooie actie!
(let op 90% van deze zagen kunnen niet door hardhouten deuren heen en je moet van zaagsel houden)
Zoals Festool op de beurs zegt:
het is een platenzaag en niet geschikt voor deuren
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Nogal offtopic, maar ik wil het toch even vragen :p .
Sander, je verkoopt ook triton zie ik, maar waarom alleen een rolbok en niet de bovenfrezen?
Zelfde bij Wera, ook zo een merk met fantastische producten, die je niet verkoopt :) .
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Ik vond die zaagbok echt super, de rest van de producten heb ik nog niet kunnen zien en voelen. Ik wil er achter staan om het te verkopen, beetje raar misschien. Verder wil ik alles wat ik aanbied op voorraad hebben. Triton wil graag dat ik hun spullen ga ga verkopen maar ik wil het eerst beleven en elke beurs waar ik geweest ben staan ze steeds niet.
Wera heb ik genoeg van op voorraad, het staat nog op mijn oude site en ik kan alles gewoon leveren. Ben nu druk bezig met restant van Festool erop te zetten, gaat langzaam want het is echt heel veel werk. Daarna misschien Lamello, Starmix of Wera. Roept u maar ik draai..
 
D

DervishD

Guest
SanderGP zei:
let op 90% van deze zagen kunnen niet door hardhouten deuren heen en je moet van zaagsel houden

Als ik een mahonie of teakdeur moet afkorten dan doe ik dat toch op de formaatzaag, verder is het voor mij als scheepstimmerman gewoon een ideale zaag omdat ik er heel makkelijk mee in een schip kan werken. Hoofdschotten op hoogte/breedte zagen, luiken in vloeren zagen, deurtjes in een kastfrontje zagen, bed bodem op maat zagen, voor dat soort werk is de machine bedoeld en dat is waar ik 'm voor gebruik.

En wat zaagsel betreft, wel eens een schip betimmerd? Dat beetje zaagsel wat je tijdens het zagen maakt valt niet eens op :lol:
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
De zaag wordt voor 50% verkocht aan particulieren en die hebben geen formaatzaag, sowieso heeft haast niemand een formaatzaag. Er staat op 55mm dus een deur van 40mm zou gewoon moeten kunnen.
Goed afzuigen wordt steeds meer verplicht en persoonlijk vind ik het ook heel belangrijk! Ik wil stofvrij werken en veel klanten vinden het ook prettig als niet alles onder zit en ik wil langer mee dan vandaag!
 
D

DervishD

Guest
SanderGP zei:
Er staat op 55mm dus een deur van 40mm zou gewoon moeten kunnen.

Dat kan ook makkelijk, een deur in een schip is over het algemeen 30-40 mm dik. Ik kort ook wel eens deuren af met een invalzaag als ik in een schip bezig ben die aan de wal ligt maar daar is de machine eigenlijk niet voor gemaakt.
 

WR1944

Oud hout
Misschien is de Amerikaanse electriciteit krachtiger dan de Europese maar met de TS55 heb ik tot op heden twee deuren rondom bezaagd. Daar zat ook de sluitzijde bij die ik op 3 graden schuin zaagde. Deze deuren waren grenen respectievelijk vuren en ik vond dat de zaag er met minder moeite door heen ging dan ik verwachtte. Ik was al geestelijk ingesteld om het in twee gangen te doen maar het ging er door als door de boter (maar dan wel als het direct uit de koelkast komt ;) ). Beide deuren waren 1 3/4" respectievelijk 1 1/2" (44 en 39 mm) dik. Ook over de stofafzuiging heb ik geen klachten en daar sta ik gelukkig niet alleen in. Niet voor niets wordt de Festool zaag veel on site gebruikt.
Een van m'n vaste uitdrukkingen is dat niets perfect is, er is altijd wel wat te verbeteren. En dat geldt ook voor Festool in het algemeen.
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
WR1944, SanderGP zegt daarom ook dat je er niet in 1 keer mee door een hardhouten deur van 5cm dik komt. Iets zegt mij weer dat ik als hobbyist/particulier misschien 3 keer in mijn leven een hardhouten deur op maat wil zagen, maar goed, het is wel wat om in de gaten te houden :lol: .

Grenen of vuren deuren zou in NL denk ik ook geen probleem moeten zijn voor een TS55.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Helaas haalt 90% van de huidige TS'en grenen of vuren ook niet. Ongeveer 60cm en dan loop je vast, je moet dan echt een grover blad erop zetten. Het eerste jaar toen de TS55 uitkwam kon hij wel bijna alles zagen, je kan die versie herkennen aan de zool. Om de groene stelpuntjes zitten dan geen zwarte plasticjes.

Zaagsel vrij krijg je hem met geen 1 festool zuiger dan heb je echt een krachtigere nodig. De goedkoopste is dan de Starmix 1635 bijvoorbeeld. Dan gaat je zaagsel er ook bijna helemaal in. Ik zeg altijd tegen klanten ga naar de chinees en knip uit zo'n plastic deksel een rechthoek die je over het gat plakt. Maak 1 klein gaatje erin voor je inbus (zaagblad wissel) en het maakt al verschil. Doe ook nog een dikkere slang er op dan die standaard 27mm want die belemmerd de stofzuiger en het is weer beter. Alle beetjes helpen. De nieuwe Refurbished versie van de TS55 zuigt al een stuk beter af! Nog niet zo goed als een Mafell maar het komt eindelijk dicht in de buurt!
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Ik zaag als zzp timmerman regmatig merbau deuren (4cm)met de ts55!!
Ik kort ze af, en zaag ze over de lengte zelfs onder 3 graden (sluitkant)!!
Ik ervaar hier met een schoon blad geen problemen mee!! Maar, met
het Festool w28 blad gaat het schulpen nog beter.. Kracht genoeg!

Gr rick
 
D

DervishD

Guest
Ik heb ook regelmatig deuren van teak, mahonie en eiken van 3 tot 4 cm dik met de TS55 in de breedte op maat gezaagd zonder dat ik moest stoppen. Gewoon een scherp blad er in, rustig aan doen en dan lukt het zonder problemen in 1 keer zonder dat je hoeft te stoppen. SanderGP doet nu wel alsof het een prutsmachine is maar ik gebruik 'm al jarenlang professioneel in een omgeving waar dat ding heel wat meer te verduren krijgt dan thuis bij de gemiddelde doehetzelver.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Heren, het is geen pruts machine maar er is gewoon veel beter op de markt voor een paar euro meer. Jullie beiden hebben waarschijnlijk de eerste versie gekocht en die is oke. De huidige kan dat echt niet maar ook daar zitten goede tussen. En wat ik vertel is feedback van de honderden klanten die ik spreek en natuurlijk alle mensen die de TS55 bagger vinden en inruilen voor een Mafell. Hier het laatste smsje van een klant:
Compliment-MT55.jpg
 
D

DervishD

Guest
SanderGP zei:
Jullie beiden hebben waarschijnlijk de eerste versie gekocht en die is oke.

Mijn nu overleden exemplaar was 2 jaar oud, die van een andere zzp'er 3 jaar en de werf zelf heeft er ook nog een aantal van alle leeftijden waaronder 1 die een maand oud is. Ze zagen allemaal even goed. Hebben ik, mijn collega zzp'er en de werf dan allemaal steeds geluk gehad of weten wij gewoon hoe we de zaag moeten gebruiken? Ik geloof direct dat de Mafell een hele goede zaag is maar ik gebruik de TS55 al jaren en het is voor mij als scheepstimmerman gewoon een prima machine, ik heb dus geen reden om over te stappen.
 

SanderGP

Actieve deelnemer
7 apr 2012
93
47
Haarlem
www.GereedschapPro.nl
Snap ik helemaal en denk dat het een combinatie van beiden is. Jullie kunnen uiteraard beter zagen als de meeste andere gebruikers en voelen ook de limiet van de machine beter aan. Scherpe bladen en veel ervaring. Het kan ook geluk zijn want ongeveer 10% van de machines komen wel bijna overal door heen.
Een andere timmerman melde ik ben blij met het koppel tov de TS555 want nu kan ik langer met mijn botter wordende zaagbladen doorzagen... tja.
Maar het is heel makkelijk wil je een keer een Mafell proberen, mail me even dan kan je hem 30 dagen gratis proberen zonder verplichting of wat dan ook. Hij past ook op je Festool rail. Ben benieuwd hoe u hem zou vinden!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.