even voorstellen

PBT

Actieve deelnemer
Beste mensen,

Ik wil me even voorstellen, ik ben Peter, 24 jaar, wonend in Sint Joost (midden limburg NL). Sinds 24-10-2011 heb ik een eigen timmerbedrijf genaamd P. Bakkes Timmerwerken. Ik doe voornamelijk timmerwerk als deuren afhangen, ramen en deuren, plafonds, wanden e.d. Ook doe ik volledige verbouwingen.

Mijn opleiding tot timmerman heb ik gevolgd op Sint Jansberg te Maaseik (B) waar ik in juni 2006 mijn opleiding heb afgerond.

MVG

Peter
 

Dolledokus

Nieuw lid
18 mrt 2012
9
0
Hoi Peet,

Welkom hier en vele groeten oes Broenssem ;)
Veel te vinden hier overigens,dus snuffel flink rond. Heb ik ook gedaan.
Hoewel ik van mening ben dat er veel gekeken word en weinig gereageerd ,op de vasten na dan en toch vooral in het voorstel topic,ja mensen schaam jullie! Nee geintje,is eenieder vrij in toch,en al met al is het hier goed vertoeven.
Dus wees welkom Peter en mocht je "vrije werken" maken,dan zien we die graag uiteraard! Want ik gok dat iedereen wel weet hoe een deur uitziet?! ;)

Groet Dries
 

PBT

Actieve deelnemer
Dat er veel gekeken word en weinig gereageerd heb je op alle fora ;)

En qua deuren, iedereen maakt ze op een andere manier en niet alle deuren zijn hetzelfde, zeker niet alle voordeuren.

Op het moment ben ik vooral bezig met de inrichting van mijn werkplaats. Helaas heb ik geen beschikking over krachtstroom, dit zou aangelegd kunnen worden, echter dan moet ik de volledige oprit 50m (vanaf het woonhuis tot aan de garage, garage staat achteraan in de tuin) opengraven, en hier zit +/- 60cm zeer vast aangetrild, gebroken puin in. Niet echt zo'n succes dus als je een sleuf van 50m moet graven. Qua machines heb ik op het moment staan:

Scheppach HM1 met freeshulpstuk en langgat boor
Elektra beckum TKHS 315, hiervoor ben ik nog op zoek naar een extra tafel voor aan de zijkant.
En een of andere goedkope afzuiging die bij de aankoop van de scheppach erbij zat, maar het doet zijn werk dus hoeft niet vervangen te worden.

op het verlanglijstje staan o.a.
een betaalbare lintzaag (iemand ideeën of tips? Dirks machines in Beek raad me de versie van makita aan)
een freestafel (wederom, iemand ideeën of tips?)
een afkortzaag die standaard in de werkplaats blijft, waarschijnlijk de metabo kgs 315
en als er dan nog plaats over is wil ik nog iets van een verlijmpers in elkaar gaan fabriceren waar ik minimaal een deur van 231,5 x 100 cm in kan verlijmen.

In de bus zit voornamelijk alles van festool en bosch (blauw). enkel de afkortzaag en de grote haakse slijper zijn van metabo.

dat was het wel zo'n beetje :)
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Hey Peter,

Welkom!
Heb je al iets van bijv. een website van je eigen bedrijf? erg leuk om te horen dat je op je 24e een eigen bedrijf bent begonnen, ik ben zelf 23, en er is altijd wel een gedachte om ook iets voor mijzelf op te starten! :D
Alleen heb ik nu een leuke, goede fulltime baan als timmerman met de mogelijkheid om door te groeien binnen het bedrijf.. dus durf ik het niet zo goed aan om zelf iets op te zetten.

Maar goed, veel plezier op het forum!
Groeten Geert,
 

PBT

Actieve deelnemer
Geertjuh: website is in de maak :) Ik ben sinds oktober bezig, en ik wil echt niks anders meer! Ideaal, zelf alles maken vanaf de offerte tot de rekening aan toe (en alles ertussen in). De dingen doen die je graag doet, alles uiteraard met eigen machines (dus niks van de bank zoals vele starters) en eigen inzicht. Maar als je baan die je nu hebt, goed bevalt en er voldoende doorgroei mogelijkheden zijn, zou ik hier toch nog niet direct aan denken en het fijn erbij blijven doen. Zo is het bij mij ook begonnen, ik werkte bij een kunststof kozijnenfabriek (Bohaco) als monteur in de buitendienst, en om wat meer te verdienen ben ik begonnen met het maken van steigerhouten meubelen e.d. en zo kwam er een tafelzaag om de festool zaag te sparen (hiermee deed ik eerst de planken schulpen, GEEN aanrader!). En na 2 jaar bij dat bedrijf gewerkt te hebben, werd mijn contract niet meer verlengd. Ook liep ik al een aantal maanden met het idee rond om voor me zelf te beginnen, maar dan naast mijn fulltime baan en het langzaam opbouwen, maar doordat ik mijn contract niet verlengd kreeg heb ik me direct in het diepe (moeten) gooien. Tot nog toe bevalt dit super! Op het moment ben ik ingehuurd als ZZP-er voor de aanleg van een speelbos. Hier ben ik blokhutten en vanalles aan het bouwen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.