nieuw verstekzaagje Ulmia 354 gekocht op ebay

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
[youtube][/youtube]

Heb op ebay een Ulmia 354 verstekzaag(JE) ugh gekocht en vandaag binnen gekregen.
Een grote doos die toch wel behoorlijk zwaar was ..maak het pak open en wat zit er in de doos een grote kist.
Dit noem ik nu een degelijke verpakking het deksel was geschroefd met 32 torx schroefjes .

enne dit is 'm
[youtube][/youtube]

Hij is een beetje vies dus moet 'm even een beetje schoonmaken.
Advies hierover is natuurlijk altijd welkom .

Denk dat ik het eerst een beetje inspuit met WD 40 en na een dagje het probeer schoon te poetsen.
Misschien staal wol maar welke grofte 000 of 0000 of is dat te fijn.
 

birdje

Nieuw lid
5 jan 2011
17
0
Ik heb de grootste maat ook 2ehands (ik geloof de 357) vorig jaar gekocht.Topkwaliteit uit Duitsland. In nieuwprijs zeker niet goedkoop, maar ik vind niet te vergelijken met een andere soortgelijke verstekzaag.
Voor schoonmaken van een dergelijk gereedschap neem ik altijd eerst een huishoudschuurspons groene kant met wasbenzine (buiten gaan staan! :D ) Je voorkomt hiermee dat je eventueel lak krast. Vaak zit er op gereedschap ook een laag oud vies verdroogd vet wat in eenste instantie op roest lijkt.
Op dit moment heb ik een klein nooitgedachtbankschroefje onder handen en dat kwam ook goed uit het vuil lak was nog zeer behoorlijk roest bleek ook oud vet!

Groetjes Remco,
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rene'

Mooie aankoop, sinds de opendag heb ik een futselplank gemaakt. Om nog meer haaks te werken.Met deze verstekbak moet je ook aardig in de richting komen. Schoonmaken doe in uitsluitend met WD 40. Is er prima geschikt voor. Bij de ACTION regelmatig in de aanbieding. Ontroesten met citroenzuur, maar dat lijkt me zo te zien niet nodig. Wat het veertje betreft: weetje wat voor maat/soort enz, ik sloop wel eens wat en bewaar alles.
HG Hugo
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Helaas kan ik nergens maten vinden ben er wel achter gekomen dat de drie verstekzagen 348,352 en 354 allemaal een ander veertje schijnen te hebben.... dondersju . Baptist heeft het veertje niet op voorraad.
Heb al een bestelling geplaatst bij http://www.gm-werkzeuge.de althans een poging gewaagd maar nog geen reactie gehad dus laat ik eerst daar op wachten . Armadaman dus niet gelijk in de bakjes duiken opzoek naar een veertje :mrgreen:

ULMIA-Spiralfeder für Modell 354
Bestell Nr. GM-115
Preis 4,03 EUR (inkl. MwSt)


Het veertje moet over een bultje gezet worden en dat heeft een diameter van ong 9,4 mm dus de binnen diameter zal iets ruimer moeten zijn als die 9,4 mm en de lengte van het veertje zal in ontspannen toestand pak weg 25 mm moeten zijn

Attached files
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop, ulmia is degelijk spul.

Ben er zo tevreden van dat ik er ondertussen al een tweetal reserve aangekocht heb :mrgreen: , tweedehands natuurlijk.

Heb ook de grootste maat, en daar ontbreekt het veertje ook. Tot nu toe nog niet de moeite gedaan om een veertje te zoeken buiten m'n werkplaats (ik sloop ook vanalles en bewaar elke veer die ik vind;-)).
Als jij vindt wat je zoekt bestel ik ook gewoon daar;-).

Alles eens uit mekaar schroeven, de rotzooi er tussenuit halen, vet eraan en zagen maar!
Dit gaat echt als een tierelier, voor dunne latjes sneller dan elektrisch spul ;) .

Veel plezier ermee!

Steven
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
hey hallo
ik heb de zelfde baptist heeft mij toen aan ander veertje toe gestuurd en nu werkt het perfeckt .
gr van leroy en succes
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.