kistje van forumdag nu met deksel

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb het kistje waar ik al het "bak" gedeelte van op de forumdag bij Rick had getoond afgemaakt met een deksel. Het hele proces is op de lintzaag en accuboor geheel handmatig gedaan. Zelf redelijk tevreden over het resultaat. Helaas dacht de deksel er iets anders over en trok hol, maar een verwarming en een natte vaatdoek blijken wonderen te doen. Hierdoor is wel de olie wat doffer geworden, maar wil eerst een paar weken de deksel in de gaten houden en dan weer afwerken.







Er zitten voor de pro's mogelijk heel wat naïeve fouten in, maar als schoolmeester heb ik een hekel aan luisteren (ironie, ik weet het) en doe dingen liever eerst fout en bedenk dan wat ik anders kon doen. Maar laat dat jullie niet weerhouden om kritieken te geven altijd handig voor mezelf en andere.

Bram

Attached files
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Aha de kist, hij is mooi geworden. De extra hoek in de hoekhoutjes en het deksel met aflopende rand doet mij 'Oosters' aan, leuk. Smaakt dit project naar meer (ook nav de forumdag)?

Enne, ik herken het eigenwijs zijn, liever zelf alles uitvinden. ;)
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Leuk kistje, doet inderdaad Aziatisch aan.
Dit soort deksels willen inderdaad nogal eens hol of bol worden. Heb ik ook wel eens gehad, ipv de deksel proberen vlak te krijgen heb ik toen de zijwanden van het kistje naar de holling van het deksel gevormd. Vond het resultaat erg geslaagd.
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Heel mooi gedaan! Ik vind de hoekjes heel mooi staan, komt de x-factor van het kistje ten goede zou ik zeggen :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Het kistje had ik dus als eens "live"gezien. Met deksel staat het wel een stuk beter !! Wat ligt er op de bodem van het kistje ??

Ben ook benieuwd waarmee je het kistje hebt afgewerkt.
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
@rick ik heb het afgewerkt met lemonoil en op de bodem ligt, los, een lapje velours wat mn moeder netjes heeft gestikt.

Bram
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ahaa....Misschien een idee om deze eens in het kistje zelf te verwerken ? Er is erg mooi plakfluweel te krijgen in een aantal kleuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.