Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

kistje van forumdag nu met deksel

Ik heb het kistje waar ik al het "bak" gedeelte van op de forumdag bij Rick had getoond afgemaakt met een deksel. Het hele proces is op de lintzaag en accuboor geheel handmatig gedaan. Zelf redelijk tevreden over het resultaat. Helaas dacht de deksel er iets anders over en trok hol, maar een verwarming en een natte vaatdoek blijken wonderen te doen. Hierdoor is wel de olie wat doffer geworden, maar wil eerst een paar weken de deksel in de gaten houden en dan weer afwerken.

Er zitten voor de pro's mogelijk heel wat naïeve fouten in, maar als schoolmeester heb ik een hekel aan luisteren (ironie, ik weet het) en doe dingen liever eerst fout en bedenk dan wat ik anders kon doen. Maar laat dat jullie niet weerhouden om kritieken te geven altijd handig voor mezelf en andere.

Bram

Attached files

Re: kistje van forumdag nu met deksel

Aha de kist, hij is mooi geworden. De extra hoek in de hoekhoutjes en het deksel met aflopende rand doet mij 'Oosters' aan, leuk. Smaakt dit project naar meer (ook nav de forumdag)?

Enne, ik herken het eigenwijs zijn, liever zelf alles uitvinden.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Leuk kistje, doet inderdaad Aziatisch aan.
    Dit soort deksels willen inderdaad nogal eens hol of bol worden. Heb ik ook wel eens gehad, ipv de deksel proberen vlak te krijgen heb ik toen de zijwanden van het kistje naar de holling van het deksel gevormd. Vond het resultaat erg geslaagd.

Heel mooi gedaan! Ik vind de hoekjes heel mooi staan, komt de x-factor van het kistje ten goede zou ik zeggen

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Het kistje had ik dus als eens "live"gezien. Met deksel staat het wel een stuk beter !! Wat ligt er op de bodem van het kistje ??

Ben ook benieuwd waarmee je het kistje hebt afgewerkt.

@rick ik heb het afgewerkt met lemonoil en op de bodem ligt, los, een lapje velours wat mn moeder netjes heeft gestikt.

Bram

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Ahaa....Misschien een idee om deze eens in het kistje zelf te verwerken ? Er is erg mooi plakfluweel te krijgen in een aantal kleuren.

Forum Rechten