Schatkist en amulet

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo allemaal,

De afgelopen 2 weken is het aardig weertje geweest. Dus tijd om weer eens wat te maken.

Mijn neefje wordt binnenkort 2 jaar dus ik heb een schatkist voor 'm gemaakt. De sleuteltjes van het slotje zijn wel erg klein voor deze leeftijd, dus maar een piraten-amulet erbij gemaakt als sleutelhanger.

De kist zelfs is gemaakt van stukken schuttingdeel Bankirai wat ik nog had liggen. Dit vastgezet met houtlijm en messing schroeven. Ook de scharnieren zijn van messing. De handvaten aan de zijkant zijn van aluminium en het kistoverval heb ik zelf gemaakt van een oud scharnier van staal. Het zou mooier zijn als al het hang en sluitwerk van messing was, maar goed het moet wel betaalbaar blijven. Dus tegenwoordig gebruik ik liever materiaal wat ik toevallig heb liggen... Het geheel staat in de lijnolie.

De basis van het amulet is van beukenhout, binnenkant uitgefreesd en alles bijgesneden met een mes. Het skelet is van pokhout; uitgezaagd met een figuurzaagje en met de hand in vorm vijlen met een klein rattenstaartje. Beuken wordt veel speelgoed van gemaakt en ook pokhout maken ze thee van en dan in combinatie met lijnolie lijkt me kind-vriendelijk...

Ik hoop dat jullie het mooi vinden, groetjes,

David

Attached files
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Zeer mooie schatkist!! Daar kan een aardige schat in verborgen worden!

Maar goed dat mijn neefjes dit forum niet kennen, anders kreeg ik een waslijst met dergelijke opdrachten en mijn niveau is nog verre van hoog genoeg om zo'n net werk te leveren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.