Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Systainers of soortgelijke kisten

Hoi,

Nu ik ook wat beter gereedschap heb, zit dat in systainers. Ik vind het een handig systeem, en beter dan een standaard koffer. Bij Bauhaus in Duitsland heb ik een aantal kisten gekocht die hetzelfde formaat hebben, die staan samen met een dubbele grootte op een rolwagentje. Zie p.102 van deze PDF

In die grijze kisten heb ik los spul voor elektra en ander installatiewerk zitten. Maar ook m'n ander gereedschap zou ik graag in dit soort kisten willen opslaan, zodat bij de schuurmachine bijvoorbeeld ook meteen al het schuurpapier kan. De kisten beschermen tegen stof en zijn makkelijk mee te nemen.

De originele Festool systainers zijn echter nogal kostbaar. Bovendien staat er zijn ze grijsgroen en dat past niet bij m'n gereedschap . Nu zag ik een keer in een ziekenhuis dat daar ook systainers gebruikt worden. Zijn deze ook voor particulieren te koop? Zijn er andere slimme oplossingen? Kent iemand die grijze "Magnus system" kisten in NL te koop?

b.v.d.
    Bijtel

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Re: Systainers of soortgelijke kisten

Oh, de medische systainers worden door Tanos gemaakt.

Zoek eens op deze site http://www.tanos.de/default.asp?oid=...e&navid=100045.
    Per 50 stuks kan je ze volgens mij in de meeste kleuren krijgen. Anders even kontact opnemen met festool en even vragen naar de verkoopmaatschappij in nederland want voor niet handelaren is 50 een beetje veel.

Succes

Kijk hier maar..

http://www.kofferfunshop.de/systainer/s ... 4beaabcaa4

Alle geuren, kleuren en maten, zelf samen te stellen..

Gr rick

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Bedankt voor de reacties. Die site kofferfunshop kende ik nog niet.

Even gekeken: koffer met inzet voor een Fein multimaster: 62 euro, koffer met inzet voor haakse slijper: 52 euro. Dat is gewoon teveel.

De vraag is dus eigenlijk: zijn er goedkopere alternatieven?

http://www.gereedschappro.nl/

Dan links bij categorieen voor systainers kiezen. Als ik me niet vergis zit een Fein in een systainer 2 die daar te koop is voor 35 euro. Een inlay kost volgens mij minder dan 10 euro... weet niet of ze die bij gereedschappro ook hebben maar dan ben je in ieder geval rond de 45 euro klaar.

Denk niet dat je het goedkoper gaat vinden. De systainers worden allemaal (in licentie) gemaakt door Tanos dus het ontloopt elkaar allemaal niet zo heel veel.

Goedkopere alternatieven: de klassieke Euro magazijnbak van bijvoorbeeld schaefer-shop.be

als voorbeeld lichte euro-bakken met scharnierend deksel
    400*300*220 14.60/st
    600*400*220 20.95/st

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

De systainer 2 is bij gereedschappro volgens de site 60 euro.

http://www.schaefer-shop.nl/shop/transp ... 99=MjcwMA/ is een goede tip, bedankt! Op de site staat "alleen voor professionele gebruikers", zal eens kijken of ik kan bestellen. Die bakken lijken behoorlijk gelijk aan die ik al heb van bauhaus.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Via een nederlander op de FOG kreeg ik een link naar CK tools omdat ze daar een Festool kapex zaagblad verkopen voor €70 ipv €150 bij Festool.
    http://www.cktools.nl/c-866165/festool-systainer-t-loc/

toen ik de prijzen van de systainers daar zag heb ik er meteen 4 gekocht met dekselvakken.
    bijvoorbeeld €43 voor een sys2, ipv. €60 bij festool

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bijtel
    De systainer 2 is bij gereedschappro volgens de site 60 euro.
    Aha. Ja, de classic systainer, de nieuwe T-Loc is echter wel 35 Euro. Wist niet dat je graag een classic wilde hebben, zelf zou ik persoonlijk voor de nieuwe T-Loc gaan omdat die compatible zijn met oude classic.

Ik had zelf ook nog naar die Shaefer kisten gekeken. Zien er ook leuk uit. Grootste nadelen zou ik vinden dat je ze niet aan elkaar kan klikken voor zover ik heb gezien en dat je ze met 2 handen moet tillen omdat de handvaten aan de zijkant zitten. Wel erg mooi om mee op te ruimen in de schuur of iets dergelijks.

Forum Rechten