Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Kistje : Zonder Naam

Forummers,

Vorige week ben ik begonnen met een kistje "nieuwe stijl". Ik wilde eens iets anders proberen dan normaal. Nu probeer ik dat wel vaker maar dit keer verlaat ik de begane paden.

Hier een eerste foto van de werkzaamheden tot nu toe, ik hoop ergens komende week wat tijd te vinden om verder te gaan met dit project.

Houtsoort : mahonie (was het enige wat ik had liggen in redelijk dikke balken 100x120mm)

Wordt vervolgd

Attached files

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011

Re: Kistje : Zonder Naam

Kistje zonder naam
    Dit is toch geen april grap hé

Ben ook heel nieuwsgierig aan het worden.

jaap

Ben ook heel nieuwsgierig aan het worden.

jaap

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Wordt vervolgd.....

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Goed, ik hoop vanmiddag de tijd te vinden om het kistje af te ronden. Alles heeft meerdere lagen osmo gehad. Alleen nog even de bekleding erin maken.....

Thinking "out of the box"Weer een bijzonder model hoor, maar uit nieuwsgierigheid?? is het wel een beetje stabiel. Het lijkt me een beetje een ielig voetje. Maarja dit is natuurlijk meer kunst als praktisch. geweldig idee
    HG Hugo

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Forummers,

Net even bezig geweest met de binnenzijde.....helaas was het dubbelzijdig plakbank op gegaan aan een knutselproject van mijn kids......Tja....dat kan ook nog he!!!

De stof is al wel op maat dus morgen kan ik deze ook een stukje karton plakken en dan het geheel in de bodem vastplakken.

Hier alvast wat foto's van het project met beide laatjes.

In principe zijn het dus 2 kleine kistjes die "vastzitten" aan het grotere stuk mahonie. Momenteel ben ik aan het bedenken hoe de opvolger eruit zou komen te zien. Hiervoor had ik een mooi stuk perenhout gekocht maar dat was helaas minder droog dan ik had gehoopt en begint nu dus al te scheuren. Deze gooi ik morgen dan ook maar door de herzaagmachine zodat ik er nog planken van kan maken ipv brandhout hahaha.

Houtsoorten : mahonie,esdoorn en lacewood
    Afwerking : 4 lagen osmo
    Hoogte : 500mm

Ook dit project is te koop, de opbrengsten zullen 100% naar KIKA gaan. Heb je interesse laat het dan even weten !!!!!

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Hugo : Het is verrassend stabiel. In de schets zat er een "zwaardere"voet aan maar dat bleek niet echt nodig te zijn.

Mooi apart kistje Rick! Goed uitgevoerd!

Forum Rechten