Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: hoogtemeter frees

hoogtemeter frees

Beste leden,

De naam van het meetinstrument ben ik kwijt vandaar dat ik een beroep op jullie doe. Ik probeer het daarom maar even te omschrijven.

Bij het gebruik van de freestafel is het zaak de frees op exact de juiste hoogte te brengen. Daarvoor bestaat een meetinstrument(je). Het bestaat uit een omgekeerd "U" of "V" profiel met in het midden een maatlat(je). De pootjes van de U staan op de tafel en de meetlat kan je afstellen op de juiste hoogte. De frees kan je vervolgens om hoog brengen tegen de meetlat. Je heb dan exact de juiste hoogte ten opzichte van de tafel.

Een lange uitleg. De vraag is hoe dit instrument genoemd wordt. Het liefst met link naar een webshop waar ik deze kan kopen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: hoogtemeter frees

Volgens mij kan je het beste even bellen met Baptist. Zij hebben zo'n apparaatje van peaktools in het assortiment!!!

Re: hoogtemeter frees

Hier vind je ook wat info. Dit is eenvoudig zelf te maken hoor!

http://www.woodworking.nl/viewtopic.php?f=10&t=3953

Groeten,
    Steven

Je kunt ook kijken bij www.valfortools.com. Deze mooie Depth Gauge is te kopen bij www.praziusa.com

Hier is dit ook al besproken, 't is makkelijk zelf te maken hoor.

http://woodworking.nl/showthread.php...afstelapparaat

Groeten,
    Steven
    Als de kat van huis is...
    ...wordt de melk zuur
    www.houtentiek.be

naar mijn weten heet dat een freesklok. ik zou er een van hebor kopen. super accuraat en top kwaliteit

Mark,
    Waar is die freesklok Harbor te koop??

Forum Rechten