Kistje : capaiba en esdoorn

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Ruim een week geleden ben ik begonnen aan dit kistje. Op de forumdag was dit kistje klaar. Net maar eens wat foto's gemaakt van dit project.

Afmetingen : 180x280x85mm
Afwerking : 1 x walnotenolie
3 x osmo
Houtsoorten: capaiba, esdoorn en mdf voor de bodem(aan 1 kant bekleed met fluweel en de andere heb ik mat zwart gespoten)

De zwaluwstaarten zijn met de hand gemaakt. De welving in de bovenkant heb ik gemaakt met een saburr-tooth-opzetstuk voor de haakse slijper. De dekseltjes scharnieren dmv een messing staafje (3mm) welke ik "verstopt"heb door een esdoorn plugje.











Zoals de meeste projecten zal dit kistje ook verkocht worden tbv diverse goede doelen. Heb je dus interesse of weet je iemand die je hiermee een plezier kan doen neem dan contact op. 100% van de verkoopprijs gaat naar het goede doel!!!!!

Attached files
 

WoodRob

Actieve deelnemer
23 nov 2011
101
0
57
Beesd
Mooi kistje! Dat gegolfde oppervlak voor de dekseltjes vind ik erg mooi. Evenals de twee 'handvaten'. Origineel bedacht.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Pfff, mooi kistje man! Vooral die dekseltjes, schitterend.

"De dekseltjes scharnieren dmv een messing staafje (3mm) welke ik "verstopt"heb door een esdoorn plugje."

ik doe dat anders: gaatje in kistje, tot 2/3 houtdiepte. Gaatje in zijkant dekseltje,diep genoeg voor asje plus een veertje. Dan veertje in deksel, asje er op, met schroevendraaiertje in dekseltje duwen en vervolgens dekseltje plaatsen. Het veertje houd het asje keurig op zijn plek. Op deze manier zie je er aan de buitenkant van het kistje niets van. Ballpointveertje zijn overigens uitstekend geschikt voor deze toepassing! Even experimenteren met wat afvalhout loont de moeite voordat je daadwerkelijk gaat installeren. 't Is allemaal met wat gepiel wel weer los te krijgen, maar beter in één keer goed natuurlijk.

Groet, Rob.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@heckeman : leuke tip, ga dit wel eens proberen. persoonlijk vind ik zo'n plugje wel grappig staan maar het is altijd goed op nieuwe dingen te proberen.

@lennaert : die welvingen heb ik gemaakt met de haakse slijper en een saburr-tooth schijf daarop
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Forummers,

Ik kreeg wat vragen over hoeveel het kistje mocht kosten. Nou hoe meer , hoe beter natuurlijk.....hahaha....echter hoop ik iets van 55/60 euro te krijgen voor dit kistje.....100% gaat dan naar KIKA !!!!
 

PeerSchoen

Actieve deelnemer
4 feb 2011
118
0
En ik ben de nieuwe eigenaar :p

Mooi kistje Rick. Iedereen die het ziet vind het leuk :)
Bedankt!

Nu moet ik zelf ook maar weer eens zwaluw staartjes maken :roll:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Even moeten zoeken naar dit project. Dit is 1 van die kistjes waar ik wel erg trots op ben. Er liggen wat schetsen klaar voor het vervolg op dit thema...
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Dit kistje heb ik nog niet eerder gezien. Zat in die tijd 3 maanden in Spanje.
Maar een erg mooi kistje. Mooie hout combinatie. Mooi ontwerp en strakke afwerking.

Groet Jos.
 
P

Pel

Guest
Mooi kistje, maar ik schrik me helemaal rot om die schreeuw letters van enkele forumleden, maar ja dat was in 2012 toen wist men schijnbaar nog niet dat dit schreeuwen betekent.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.