Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Kistje : capaiba en esdoorn

Forummers,

Ruim een week geleden ben ik begonnen aan dit kistje. Op de forumdag was dit kistje klaar. Net maar eens wat foto's gemaakt van dit project.

Afmetingen : 180x280x85mm
    Afwerking : 1 x walnotenolie
    3 x osmo
    Houtsoorten: capaiba, esdoorn en mdf voor de bodem(aan 1 kant bekleed met fluweel en de andere heb ik mat zwart gespoten)

De zwaluwstaarten zijn met de hand gemaakt. De welving in de bovenkant heb ik gemaakt met een saburr-tooth-opzetstuk voor de haakse slijper. De dekseltjes scharnieren dmv een messing staafje (3mm) welke ik "verstopt"heb door een esdoorn plugje.

Zoals de meeste projecten zal dit kistje ook verkocht worden tbv diverse goede doelen. Heb je dus interesse of weet je iemand die je hiermee een plezier kan doen neem dan contact op. 100% van de verkoopprijs gaat naar het goede doel!!!!!

Attached files

Re: Kistje : capaiba en esdoorn

Schier kistje!

Mooi kistje! Dat gegolfde oppervlak voor de dekseltjes vind ik erg mooi. Evenals de twee 'handvaten'. Origineel bedacht.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Prachtig!

edit: reeds beantwoorde vragen verwijderd...

Mooi kistje

Pfff, mooi kistje man! Vooral die dekseltjes, schitterend.

"De dekseltjes scharnieren dmv een messing staafje (3mm) welke ik "verstopt"heb door een esdoorn plugje."

ik doe dat anders: gaatje in kistje, tot 2/3 houtdiepte. Gaatje in zijkant dekseltje,diep genoeg voor asje plus een veertje. Dan veertje in deksel, asje er op, met schroevendraaiertje in dekseltje duwen en vervolgens dekseltje plaatsen. Het veertje houd het asje keurig op zijn plek. Op deze manier zie je er aan de buitenkant van het kistje niets van. Ballpointveertje zijn overigens uitstekend geschikt voor deze toepassing! Even experimenteren met wat afvalhout loont de moeite voordat je daadwerkelijk gaat installeren. 't Is allemaal met wat gepiel wel weer los te krijgen, maar beter in één keer goed natuurlijk.

Groet, Rob.

Rick,

Erg leuk kistje! Hoe maak je precies die hol en bolling in het hout?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@heckeman : leuke tip, ga dit wel eens proberen. persoonlijk vind ik zo'n plugje wel grappig staan maar het is altijd goed op nieuwe dingen te proberen.

@lennaert : die welvingen heb ik gemaakt met de haakse slijper en een saburr-tooth schijf daarop

Mooi kistje!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Forummers,

Ik kreeg wat vragen over hoeveel het kistje mocht kosten. Nou hoe meer , hoe beter natuurlijk.....hahaha....echter hoop ik iets van 55/60 euro te krijgen voor dit kistje.....100% gaat dan naar KIKA !!!!

Forum Rechten