Ramen, luiken, etc. verven in andere kleur

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Beste mede-houtliefhebbers,

er staat mij een ander klusje te wachten dan het gewoonlijke beschreven op het forum. Indien het weer het toelaat, ga ik volgende week beginnen aan het schuren en verven van alle ramen, luiken, dakkapellen, al het houtwerk.
Nu vroeg ik me af met welke korrel ik het beste alles schuur alvorens het opnieuw geverfd kan worden (hier hebben ze het altijd gedaan met wat staalwol en vervolgens gewoon 3 lagen verf aangebracht). Nu heb ik onlangs een vlakschuurmachine gekocht en wil ik daarmee alles even opschuren ipv te werken met staalwol.

Al het houtwerk is van eik en momenteel donker geverfd, nu zou het 'oudgrijs' moeten worden. Vandaar dat, volgens mij, het redelijk goed opgeschuurd moet worden zodat de nieuwe verf geen donkere kleur van de onderliggende lagen doorlaat (al lijkt me dat niet zo'n groot probleem na 3 lagen) maar dat de oneffenheden beperkt zijn omdat die meer gaan opvallen in een lichtere kleur.

Een foto kan nooit geen kwaad :) :


Alvast bedankt,
Pascal

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.