nieuwe server en forum upgrade

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Beste forummers,

We hebben enkele weken geleden even het scherm op zwart gehad, omdat mijn provider (siteground usa) vond dat ik zwaar moest upgraden vanwege de traffic en de processor capaciteit die we gebruiken. Ik was het daar niet mee eens, want vorig jaar zijn we om dezelfde reden al geupgrade. In eerste instantie, na wat aanpassingen kreeg ik gelijk, maar een paar dagen later draaide iemand ander gewoon de knop op uit en die kwam pas weer aan als we naar een dedicated server gingen verhuizen en geen verhaal mogelijk. Ik was pisnijdig maar dat hielp niks dus direct besloten om te upgraden; kosten upgrade bijna 150 dollar, dedicated server 169 dollar per maand + 32 dollar software licenties. En het bedrag wat ik vooruit had betaald op de shared server oplossing, nog bijna 2 maanden, was ik kwijt! Maar het forum moest in de lucht blijven vond ik, dus geupgrade en direct op zoek gegaan naar een andere oplossing. Sinds een paar dagen ben ik trotse huurder van een server bij Hetzner in Duitsland, met een i7 processor, 32 gb geheugen en 2 x 3 terrabyte harddisk en beheersoftware etc. voor aanmerkelijk minder geld. Hetzner staat goed bekend voor de uptime en snelle verbinding.
Nu ben ik druk bezig om me deze materie wat eigen te maken samen met een goede vriend, dus ik hoop in de loop van volgende week/weekend www.woodworking.nl vanaf de nieuwe server te laten werken!
Tegelijktijd upgraden we het forum naar een nieuwe versie (zal niet veel verschil maken) en wil ik ook het nieuwe marktplein activeren. Als het me op tijd lukt, komt er ook een nieuwe startpagina voor het forum.
Ik houd jullie op de hoogte, maar mochten er wat onregelmatigheden zijn, geraak niet in paniek aub :D .

jaap
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Waarom laat je alles op een server lopen?!


Als je gewoon een webhosting koopt met genoeg dataverkeer in de maand, ben je een 20 euro in het jaar kwijt ex domein?


Een ander goed stukje forum software is Invision Power Board, daar is heel gemakkelijk mee te werken en tig forum plugins ;)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@patrickM, het loopt altijd op een server. Het data verkeer is niet het probleem, maar de processorcapaciteit die je gebruikt. We hebben bijna 60 duizend bezoekers per maand die afgelopen maand bijna 400 duizend pagina's opvragen, met foto's etc. Daar staat een computer aardig aan te rekenen, dus we zijn ooit goedkoop begonnen, maar dat is al een tijd niet meer zo ;) . Met een eigen server zijn we onafhankelijk, als het erg druk is wordt het wat langzamer, maar met de nieuwe server kunnen we nog wel een beetje groeien voordat we dat punt bereiken. Providers lokken je met goedkopen aanbiedingen, maar als je groeit moet je de knip trekken. :eek:

jaap
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Succes met de upgrade en nogmaals bedankt voor alle tijd en geld die je in dit prachtige forum steekt. Over geld gesproken: bevat de nieuwe versie v/h forum ook een doneerknop?
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Klinkt zeer goed! Met zo'n server moet het wel lukken :) en ruimte zat voor foto's! :D Lijkt me een zeer goede investering voor verder te groeien.
Schande dat ze die 2 maanden voorschot niet verrekend hebben!

Donate-knop/mogelijkheid mag er van mij ook zijn, denk dat er genoeg leden zijn die hun steentje willen bijdragen aan dit geweldige forum!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.