Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

WANTED: Een kippenhok plannetje

Niet dat ik zozeer te lui ben om zelf een plannetje te maken, maar eerder omdat mij vrouw tegen Pasen a.s. een afgewerkt kippenhok wil hebben ben ik op zoek naar leuk plannetje voor een kippenhok.

Hetgeen ik in gedachten heb kan 4-6 kippen huisvesten, heeft een legbak, is makkelijk te reinigen (eventueel met mestlade) en heeft bij voorkeur een zadeldakje, al is een plat dak ook goed.

Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!

Re: WANTED: Een kippenhok plannetje

Kijk eens op google en anders op

www.kippenforum.nl

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door primera
    Kijk eens op google en anders op

http://www.kippenforum.nl
    Google heb ik me al suf op gezocht, maar niets die voldoet. En héél dikwijls kwam ik terug op een site die me een (betalend) boekje wil opzadelen.

Kippenforum kende ik niet, even verkennen! Bedankt voor de info!

Ik denk van mijzelf dat ik aardig wat gezien heb op het net, maar het KIPPENFORUM :lol: :lol: :lol:
    is een nieuwe :lol: :lol: :lol:
    Bedankt voor de tip.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armadaman
    Ik denk van mijzelf dat ik aardig wat gezien heb op het net, maar het KIPPENFORUM :lol: :lol: :lol:
    is een nieuwe :lol: :lol: :lol:
    Bedankt voor de tip.
    Waarom zouden kippen geen forum mogen hebben. Geen discriminatie op het WWW.

Ik weet het gezien wij ook kippen hebben.

Maar ja een iedereen heeft zijn eigen idee over een kippenhok.

Er zijn maar een paar regels ervoor.

De doorgang van de kippen.
    De afmeting van de zitstok.

En zomin mogelijk naden ivm bloedluis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sarcoptez
    Niet dat ik zozeer te lui ben om zelf een plannetje te maken, maar eerder omdat mij vrouw tegen Pasen a.s. een afgewerkt kippenhok wil hebben ben ik op zoek naar leuk plannetje voor een kippenhok.

Hetgeen ik in gedachten heb kan 4-6 kippen huisvesten, heeft een legbak, is makkelijk te reinigen (eventueel met mestlade) en heeft bij voorkeur een zadeldakje, al is een plat dak ook goed.

Iemand die me kan helpen? Alvast bedankt!
    voor een 4-6 tal kippen heb je al een aardig hok nodig. 12 m2. liever groter. maar kan ook krieltjes nemen. 4 krielen op 12 is prima.

Laat het ff weten als je nuttige sites vind.
    Ons kippenhok is ook aan vervanging toe.... (het hondenhok trouwens ook, dus misschien in dezelfde stijl)

Nycle,
    Het hok zelf hoeft geen 12 m2 te zijn voor vier kippen. Als ze langs elkaar op de stok kunnen zitten, en er ruimte is voor de legbak, is het hok voldoende groot. De ren moet natuurlijk groot genoeg zijn, maar deze hoeft niet afgedekt te zijn. Het hok zelf moet wel vos-bestendig zijn, anders ga je niet lang plezier van je kippen hebben.

Forum Rechten