Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: trap schilderen

trap schilderen

ik ben van plan om over een week of twee de trpa opnieuw in de verf te zetten
    het wordt net zoals nu wit
    maar op de bestaande laag zitten een heleboel krassen en beschadigingen
    is er een coating die ik over de nieuwe verflaag kan doen om dat tegen te gaan?

Re: trap schilderen

als er krassen en deuken inzitten en je schildert het toch wit kun je de deuken toch gewoon opvullen en de krassen wegschuren?

ja maar is er niet iets wat ik er preventief overheen kan doen?
    zodat het (minder) snel opnieuw komt

gezeefd schelpenzand in de verf strooien.

na de witte verf een transparante lak opzetten.
    Of een betere kras bestendige verf.

Denk niet dat ik dit lollig bedoel want deze bestaat!

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik vermoed dat een zekere stroefheid van de traptreden een must is. Als je geen andere bedekking van de treden zoals een loper of traptegel gebruikt moet je voor een stroeve verfsoort gaan. Of je kan rubberen strips bij de neus van de trede infrezen.
    Aan de andere kant ben je met gladde treden wel heel snel beneden. :mrgreen:

Ik weet niet of het nog bestaat, maar ik heb een jaar of dertig geleden ook eens een trap geschilderd.
    Daarvoor had ik een blik gekocht met een inhoud die een beetje melkachtig was en waar een soort fijn zilverzand doorheen gemengd was. Dit moest je in een bepaalde verhouding mengen met je gewone verf en daar de traptreden mee schilderen. Het resultaat was een mooie strakke trap die wel stroef was en bleef. Het is me nooit meer opgevallen in verfzaken of dhz-winkels, maar wellicht bij een goed geoutilleerde of ouderwetse zaak nog te vinden.
    Pieter

Met dat schelpenzand is mooier. Erg fijn zand. Schelpjes eruit zeven. In de natte verf strooien en laten drogen. Ik heb het hier met de trap ook gedaan. Iedereen verklaarde me voor gek. Maar het zit ondertussen wel 12 jaar.

ik heb in het midden een rode loper dus het gaat enkel om de kanten ernaast
    eventueel een laag blanke lak eroverheen dus?

Forum Rechten