Zaagbok

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Planken zagen op de werkbank is niet ideaal. Een workmate ook niet en zeker niet als deze momenteel gebruikt wordt als slijptafel. Dat leidde mij tot het maken van een zaagbok. Het design komt van Chris Schwarz.

Het is nog niet klaar, maar ik ben dichtbij.

Attached files
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Erg handig die dingen. Ik gebruik de mijne bijna meer dan m'n werkbank :D Voor het mooie moet je er twee maken, dat is erg handig als je lange of brede delen moet zagen. Nog een Krenov zaagbok erbij en je zaaggeluk is helemaal compleet.

Het grote voordeel van die zaagbankjes vind ik dat je ze ook als miniwerkbankje kan gebruiken als je met balkconstructies bezig bent: balk op de bankjes en dan gewoon er bovenop gaan zitten om halfhoutsverbindingen te maken of gaten te hakken. De zogenaamde 'butt clamp' ;-)

Arthur
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Stevig ding! Als het hier wat rustig is moet ik toch maar eens zoiets maken. Ik lig nu plat op de vloer met balkjes onder de plaat met zagen. :oops:

In mijn werkhok heb ik een stalen tafel staan. Ook niet ideaal. Ach, tijd tekort.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.