Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

[gezocht] timmerman die niet standaard denkt

Ik weet niet of het marktplein ook hiervoor gebruikt mag wordne maar dat hoor ik dan wel.

Ik zoek een timmerman die een klus wil aanpakken in utrecht.

het gaat om een jaren 30 woning waar aan de voorzijde enkel glas moet worden vervangen door HR++.

Het betreft een kozijn waar in het verleden origineel een raam met een ruit in zat. Dit raam is in het verleden verwijderd en er is toen direct in de sponning een ruit gezet. De diepte die er toen overbleef is zichtbaar met latten opgevuld.

Wat ik graag wil is dat dat raam er weer in terug komt,maar dan in passende stijl. Dit betekend dat de ruit moet worden verwijderd en de oude sponning moet worden hersteld. deze oude originele sponning is echter niet diep genoeg voor een raam waar isolatie glas in kan. De sponning zal dus dieper moeten worden gemaakt om een raam in te passen.

Doelstelling is dat het in de oude stijl word gemaakt en er dus niet met lelijk opdek latten word gewerkt. Het kozijn heeft mi voldoende vlees om iets dergelijks in te plaatsen.

Waarom ik het niet zelf doe? omdat ik weet waar mijn grenzen liggen en dit dusdanig zichtwerk is dat ik dit gewoon nog niet moet doen.

waarom plaats ik het hier? omdat ik bij bedrijven merk dat men enkel kan denken in de standaard oplossing die hun leverancier op de plank heeft liggen en dat match dus niet met wat ik wil en dan zegt men dat het daarom dus niet kan.... Ik doe de aanname dat hier mensen zijn die liefde voor hun vak hebben en out of the box kunnen denken.

ik hoop op reacties.

greetingzzz

Re: [gezocht] timmerman die niet standaard denkt

Heb je toevallig een foto van hoe het geheel er uitziet.

Bij een nieuw te plaatsen, naar buiten draaiend raam, is het mogelijk om het raamhout rondom aan de binnenzijde van een sponning te voorzien. Deze 'sponning' valt tegen, of beter gezegd over de kozijn sponning, waar doorgaans de tochtprofielen bevestigd worden. Daardoor is het mogelijk raamhout met voldoende dikte toe te passen zonder de oude kozijn sponning aan te hoeven passen.

op dit moment zit er geen raamwerk in. Het glas zit direct in de sponning.

het allerliefste zou ik er idd een opendraaiend raam van laten maken. Voor een goede timmerman moet eea zeker te realiseren zijn, maar dat bespreek ik dan maar met de persoon die ter plekke de boel kan bekijken.

Ik denk dat als de oude sponning weer is hersteld en het nieuwe 4-5 cm dik is, de extra benodigde sponnigsruimte om het raam te plaatsen verdeeld kan worden door de oude sponing iets dieper in te frezen en de rest bij het nieuwe raam te halen. de boel moet daarna wel exact aansluiten. neem je een modern raam dan krijg je rondom sleufen van een cm of 1-2 en dat wil ik niet.

maar goed, ik heb ig al 1 bericht binnen

ff verwijderd

Ik hoef geen raamzoals de oer oude originele waren,maar wel passend in de stijl van het huis.

Dit jaar word ook de complete voorkant volledig voorzien van een nieuw verfsysteem het is dus handig als eea een beetje op elkaar kan wordne afgestemd.

Kom alsjeblieft niet in de verleiding binnenkort hier de wereld te laten weten dat je twee weken op vakantie gaat. Dan maak je het het inbrekersgilde wel erg makkelijk...

@lex

Goeie waarschuwing van Lex. En dit is waar het marktplein ook voor bedoeld is; het nieuwe marktplein heeft er zelfs een aparte rubriek voor. Ik zou graag het woodworking.nl ook gebruiken om de forumleden de mogelijkheid te bieden om hun producten te verkopen of hun diensten aan te bieden, danwel dat een potentiele opdrachtgever hier zijn vakman vindt!!

jaap

Ik ken nog wel een bouwbedrijf die dit kozijnen "namaken" regelmatig doet voor hun project.
    ik ken de reclame/spam regels hier niet dus mail maar naar mijn gebruikersnaam @gmail.com

Ik ben momenteel bezig met timmerbedrijf koppelaar in Utrecht. Deze is langs geweest en een offerte is onderweg. Was volgens hem geen enkel probleem en liet ook wat voorbeelden zien hoe het dan gemaakt ging worden.

Dus dat komt wel goed. Was niet zo eenvoudig een dergelijk bedrijf te vinden. Kreeg nav deze ad ook een paar mail waar oa gelijk werd gezegt dat het geen enkel probleem was en de betreffende enkel oplossingen zag. Daarna waren er opeens alleen problemen en begreep men het niet... Das dus waar ik steeds tegen aan ben gelopen en exact is wat ik bedoel als ik zeg " men roept meer dan men kan maken"

Moest ik toch ff kwijt,maar lijkt erop dat ik er nu echt een gevonden heeft die kan maken wat hij zegt.

Forum Rechten