deuvels / deuvelboor

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
152
7
Beste forumleden,

Bij het maken van eenvoudige verbindingen maak ik gebruik van deuvels en een deuvelmal van Wolfcraft. Daarmee kan je eenvoudig op de juiste afstand/diepte de gaten voor de deuvels boren.

Om niet te diep te boren gebruik ik een afstandhouder op mijn boortje, die je vast zet met een inbus. Nu werkt dit niet naar tevredenheid. De inbusschroef raakt op den duur dol (bij wisselende dieptematen) en bovendien zit de afstandhouder niet altijd haaks op de boor.

Bestaat er niet een standaard deuvel boor (6/8/10mm) waarbij je de diepte in kan stellen?
 

tuoh

Oud hout
Gebruik gewoon een doorboord houten blokje, kost niks en werkt altijd.
Steek de boor in de machine tot ze stuit zit en zet ze vast, meet daarna de juiste lengte van het blokje, rekening houdend met de gewenste boordiepte.
Zaag een vierkant blokje op lengte, boor er in de lengte een gat door met de boor die je voor de job gaat gebruiken. Desgewenst rond je de kanten van het blokje nog wat op en klaar is kees.
Tijdens het werken hou je met één hand de machine vast, met de andere hand hou je het blokje vast, de boor draait onbelemmerd in het blokje, geen probleem dus om dat blokje vast te houden.


Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.