Trapleuning en balustrade verstevigen.

Sandman79

Nieuw lid
16 mrt 2012
11
0
Hallo Mensen,

ik heb een trapleuning en balustrade gemaakt door wat kitonderdelen van Sagem te gebruiken.

De hoodpilaren worden in principe over een ijzeren pin gezet, nu heb ik hier nog een beetje bewiging inzitten, De pinnen zelf zitten muurvast verankerd in de grond, maar er is wat speling tussen de ijzeren pin die 15 cm in de pilaar schuift en het gat in de pilaar.

Het geheel is wel al stevig, en beweegt amper, maar ik had graag alle beweging eruit gekregen indien mogelijk. Hebben jullie tips?
 

Sandman79

Nieuw lid
16 mrt 2012
11
0
attachment.php

attachment.php


Het gaat hem vooral om deze 3 palen. ze kunnen wat naar links en rechts bewegen, niet naar voor en achter aangzeien ze dan wel bevestigs zijn aan een stevig voorwerp dmv de leuning zelf.
 

Sandman79

Nieuw lid
16 mrt 2012
11
0
Klinkt goed. had ik zelf ook al aan gedacht, maar ik had alleen maar chemische pluggen gevonden voor een relatief klein gat. Dit is toch een gat van 16-20 cm lang en 16 mm diameter. Ook is natuurlijk de opening van het gat naar omlaag gericht. Liefst dus iets wat redelijk op zijn plaats blijft zitten, eventueel zelf wat uitzet en niet direct het gat uitstroomt? :) Enige tips van merken /soorten? of plaatsen waar ze me er mee kunnen helpen? Mag regio Sint-Niklaas zijn, de woning is in Haasdonk.
 

tuoh

Oud hout
Ha, dan vind je tegen je deur de juiste spullen. Ga eens kijken bij Lecot in Sint-Niklaas, die hebben chemische verankeringen in kokers ( merk Würth) de pasta bestaat uit twee afzonderlijke componenten die in de tuit gemengd worden.

Je kan desnoods een hele koker in één gat spuiten mocht het nodig zijn :D De gemengde pasta is voldoende stijf om in een verticaal gat op zijn plaats te blijven zitten.

Mvg,

André
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.