Welke zaagtafel (AEG / Makita / scheppach)

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
152
7
Beste leden,

Voor mijn activiteiten rondom houtbewerking ben ik op zoek naar een portable zaagtafel (m'n schuur is helaas te klein voor een vaste tafel). Binnen mijn budget heb je verschillende tafels.
- AEG TS 250 K 1800w
- Makita MLT100X precisiezaagtafel 1500w
- Ryobi ETS 1825 1800 W
- Scheppach TS 2010 Zaagtafel 1800 Watt (is deze nog wel leverbaar)
- Metabo TS 250 255 mm 2000w

Wat wil ik er mee zagen? Voornamelijk mdf / beuken. Soms eiken.
Niet voor dagelijks gebruik. Nauwkeurig kunnen zagen.

ps ook gekeken naar festool (daar heb ik al een bovenfrees van) en metabo, maar dat vind ik voorlopig te duur.

Wie weet raad/ heeft ervaring?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Beste Peter

Mooi dat je gaat kijken naar een nieuwe zaagtafel. Er is al redelijk veel overgeschreven. Had je de andere posts al eens goed doorgelezen ? Daar staat veel bruikbare informatie tussen.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Beste Peter,
Je schrijft dat Metabo in je budget past en later schrijf je te duur? (is goedkoper dan de scheppach)
De scheppach is nog leverbaar (even googelen en nu in de aanbieding)
Hoort in dit rijtje merken ook niet een De Walt en Bosch enz.
Ik kan je helaas geen advies geven, alleen dat ik een Metabo UK290 heb en die bevalt prima.
 

verho

Nieuw lid
4 jul 2010
7
0
Ik was vooral geinteresseerd in de Scheppach TS2010 omdat deze een inductiemotor heeft wat hem een stuk stiller maakt dan de anderen. Want herrie maken die tafelzagen en als je hobbywerkplaats in een flatje is dan is elke decibel minder meegenomen. De TS2010 schijnt een opvolger te hebben gekregen, de TS2100, maar behalve op de Duitse Scheppach site lees ik er nog weinig over.

http://www.scheppach.com/de/produkt...PID/maschine-des-monats.html?cHash=c41621f1b8
 

nachtwacht

Actieve deelnemer
28 mei 2009
64
0
Bosch GTS 10 XC met een GTA 60 onderstel.

Ik heb zelf de "oude" GTS 10. Ondertussen is hij op enkele punten veranderd maar met het GTA 60 onderstel is het een heerlijke verplaatsbare zaag. Met dit inderstel klap je de zaag heel eenvoudig in en is hij makkelijk te verplaatsen. In diverse testen / reviews kwam deze zaag er heel goed uit. Ik heb hiervoor wat bosch groen gereedschap gehad en was daar heel slecht over te spreken en was / ben dus best kritisch op Bosch maar dit is een hele prettige zaag.
 

Peter Neijts

Actieve deelnemer
11 jul 2011
152
7
Ik heb inmiddels een mooie tweedehands Elektra Beckum pk 200 gekocht. Niet goedkoop, maar met veel uitbreidingstafels en een slede. Binnenkort plaats ik wat foto's.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.