Drum Sander

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo vrienden van het forum,

heeft iemand ervaring met het gebruik van een Drum Sander?
(http://www.nextag.com/jet-drum-sander/compare-html)

ik wil een dergelijke machine gaan aanschaffen voor het gladschuren van de ringen voor mijn gesegmenteerde draaiwerk.

ik heb nog geen leveranciers gevonden in nederland die dit regulier aanbieden.

misschien heeft iemand ook nog wel een andere optie hiervoor?


groetjes


rick
 

tuoh

Oud hout
Geen ervaring met drum sanders, maar waarom draai je de ringen niet vlak op de draaibank?
Gewoon bevestigen op een schijf uit MDF die op de vaste kop word gemonteerd met een vlakke meeneemplaat.
De ringen bevestigen met enkele schroeven in het hout, maar in dat gedeelte van het hout wat na het assembleren word weggedraaid.
Een kant vlakken, omdraaien en de andere zijde vlakken.
Voordeel, geen stof enkel spanen, goedkoop en snel.

Mvg,

André
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ed

da's inderdaad de machine van Jet. ben zeer benieuwd naar reactie's wie ermee gewerkt heeft

ik weet nu in ieder geval waar de machine te koop is


rick
 

GvdW51

Actieve deelnemer
5 jan 2009
100
0
Hallo Rick

Ik heb wel ervaring gehad met een professionele vandikte schuurder.In de timmerfabriek stond een machine van een meter breed,waarmee we hoofdzakelijk deuren (oude paneeldeuren :idea: )en ramen mee opschuurden.Met een beetje beleid (met kleine afnamen en fijn schuurlinnen )krijg je fantastische resultaten .Bij Machine handel Brabant (http://www.tendotools.eu )hebben ze in het assortiment een sander van 400mm breed :?:
Veel succes ermee ;)

Geurt.


---------------------------
niemand is onbekwamer,dan een timmerman zonder hamer.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
dames en heren,

ik heb de oplossing. de leverancier van mijn chuck heeft ook losse spanplaten te koop. je krijgt dan een soort van "jumbo jaws" . hiermee gaat het vast lukken

allemaal bedankt voor de info


rick
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo

toch maar weer op zoek gegaan naar de mogelijkheden voor de drum sander.

wie heeft een dergelijke machine staan en kan ik eens komen kijken naar de mogelijkheden??

bvd

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.