Lounge chair maken als eerste project

Jorge

Nieuw lid
14 mrt 2012
1
0
Dag iedereen,
Ik ben een student (niets met hout of meubels te maken) met een matig inkomen en ik vroeg mij af of het mogelijk is om met beperkte middelen toch een simpele eigen lounge chair te bouwen. Iets in de richting van LCW van Charles & Ray Eames, maar dan natuurlijk een eigen ontwerp.

Heb ik veel werkruimte nodig of kan ik met een ruimte van 6 m2 toe? Wat zijn de essentiële gereedschappen en kost dit alles bij elkaar veel geld? Ik ben een absolute beginner, maar ik wil kijken hoe ver ik kan komen en of ik daadwerkelijk een prachtige stoel kan bouwen.

Let me know! Merci.
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Hallo,

Heb je al een schets gemaakt van de lounge chair die je zou willen maken? Of heb je misschien een foto?(Hier kunnen we/ik dan op kijken wat de minimale benodigdheden en materialen zijn).
Heb je al wat gereedschap voor het doe-het-zelven? (hamer, rolmaat enz.)?

Ik wil je hier met behulp van dit forum graag bij helpen!

Groeten Rudolf.
 

don

Nieuw lid
14 okt 2011
18
0
www.donsars.com
Moet te doen zijn op zich.
Ik heb vroeger eens een longboard (skateboard) gemaakt door een aantal dunne lagen hout (goedkoop beukentriplex) op elkaar te verlijmen. Je moet het hout dan wel tegen een mal kunnen klemmen.

TXAeLwJ8fcw[/MEDIA]]
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.