Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Lounge chair maken als eerste project

Dag iedereen,
    Ik ben een student (niets met hout of meubels te maken) met een matig inkomen en ik vroeg mij af of het mogelijk is om met beperkte middelen toch een simpele eigen lounge chair te bouwen. Iets in de richting van LCW van Charles & Ray Eames, maar dan natuurlijk een eigen ontwerp.

Heb ik veel werkruimte nodig of kan ik met een ruimte van 6 m2 toe? Wat zijn de essentiële gereedschappen en kost dit alles bij elkaar veel geld? Ik ben een absolute beginner, maar ik wil kijken hoe ver ik kan komen en of ik daadwerkelijk een prachtige stoel kan bouwen.

Let me know! Merci.

Re: Lounge chair maken als eerste project

Hallo,

Heb je al een schets gemaakt van de lounge chair die je zou willen maken? Of heb je misschien een foto?(Hier kunnen we/ik dan op kijken wat de minimale benodigdheden en materialen zijn).
    Heb je al wat gereedschap voor het doe-het-zelven? (hamer, rolmaat enz.)?

Ik wil je hier met behulp van dit forum graag bij helpen!

Groeten Rudolf.

Re: Lounge chair maken als eerste project

Moet te doen zijn op zich.
    Ik heb vroeger eens een longboard (skateboard) gemaakt door een aantal dunne lagen hout (goedkoop beukentriplex) op elkaar te verlijmen. Je moet het hout dan wel tegen een mal kunnen klemmen.

http://www.youtube.com/watch?v=TXAeLwJ8fcw[/video]]

Forum Rechten