TV kast.

tuoh

Oud hout
Nog een afgewerkt product, een TV kast in eik, afmetingen van de onderdelen en vorm van de profielen en de bossingen zijn identiek gevormd als de bestaande kasten, zo blijft het één geheel en geen mikmak van stijlen dooreen.

De poten zijn in verstek verlijmd, dat spaart hout maar geeft hetzelfde uitzicht als de bestaande kasten.
alles in massieve gedroogde Eik, afgewerkt met "Woca" olie, twee lagen klaren de klus.

Heb er alleen te laat aan gedacht om foto's te nemen van de werken :cry:


Mvg,

André

Attached files
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Dacht de laaste dagen al: waar blijft André?
En nu alles tegelijk! :lol:

Wat een productiesnelheid, daar kan ik nog veel van leren!
Hoewel het hier ook steeds gesmeerder loopt, een mens heeft tijd nodig om alles optimaal in te richten.
Elke verandering (lees verbetering) aan het atelier wordt direct vertaald in sneller en vlotter werken.

Heel proper meubeltje, leuke manier om hout te besparen.

Groeten,
Steven
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Steven Gauwberg zei:
Wat een productiesnelheid, daar kan ik nog veel van leren!

Nee, hij is er al maanden aan bezig. Hij was alleen vergeten foto's te maken van het proces. :lol:

Nee zonder gekheid André; Ziet er strak uit. Wat bedoel je precies met de poten in verstek dat het hout scheelt, ik zie het niet.

Geinig dat we het nog een tv-kast noemen tegenwoordig terwijl de tv er niet meer in komt: http://www.tvhistory.tv/1949-Sparton-4900-12inMIL.JPG
 

tuoh

Oud hout
David,

rug en zijkanten zijn vervaardigd uit hout van 22mm x 60mm, terwijl je aan de voorzijde toch 35mm dikte ziet :shock: Vooraan heb ik dus de stijlen in verstek tegen elkaar gelijmd, aan de zijkant is dat een lat van 22 x 60mm, vooraan een lat van 22mm x 35mm, het eindresultaat is optisch bedrog :D

Aan de rugzijde heb ik iets dergelijks gedaan, daar zijn de hoeken gevormd door 2 gelijke stukken in verstek te lijmen, maat hiervan 22mm x 60mm tweemaal.

Dit is iets meer werk, maar anders moest ik nog een volledige plank van 35mm mee bestellen voor die paar stukjes.


Mvg,

André
 

tuoh

Oud hout
Steven Gauwberg zei:
Dacht de laaste dagen al: waar blijft André?
En nu alles tegelijk! :lol:

Wat een productiesnelheid, daar kan ik nog veel van leren!
Hoewel het hier ook steeds gesmeerder loopt, een mens heeft tijd nodig om alles optimaal in te richten.
Elke verandering (lees verbetering) aan het atelier wordt direct vertaald in sneller en vlotter werken.

Heel proper meubeltje, leuke manier om hout te besparen.

Groeten,
Steven


Hallo Steven,

ja de tijd brengt raad, het duurt even voor alles zodanig ingericht is dat alles voor het grijpen ligt, alles zijn eigen plaatsje gekregen heeft, en machines en dergelijke zodanig gestroomlijnd zijn dat tijdverlies door omstellen van machines, zoeken naar gepast gereedschap en dergelijke tot het verleden behoren.

Een opgeruimde werkplaats met alles op zijn plaats en een plaats voor alles, dat spaart heel wat tijd en frustratie.
Ik kom soms bij aannemers over de vloer waar de rotzooi je al tegenkomt aan de poort, en je geen machines ziet staan door de rommel overal, hoe die lui uit de kosten komen mag Joost weten.

Mvg,

André

Ps: ben even uit roulatie geweest, heb de griep op bezoek gekregen :cry:
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ps: ben even uit roulatie geweest, heb de griep op bezoek gekregen :cry:

Was nu al onder de indruk van je productiesnelheid, en blijkt dat je er nog een paar dagen tussenuit was! :shock:

Ik moet bekennen dat het bij mij ook vaak een rommeltje is, en dat het verbeterproces vaak trager gaat dan ik zou willen. Langs de andere kant is het vooral veel leren, veranderen, verbeteren en slim proberen investeren. Niet makkelijk, gelukkig heb ik hier op het forum veel feedback.
Als ik dan kijk wat ik tot nu toe verwezenlijkte kan ik niet anders dan tevreden zijn,hoewel ik nog heel veel werk voor de boeg heb om alles optimaal te laten verlopen.
't Is misschien ook allemaal een beetje veel tegelijk: 4/5 werken, een zaak opstarten, huis verbouwen en kindjes opvoeden;-).

Elke dag een stapje vooruit, en we komen er wel .
Jammer dat er slechts 24u in een dag zitten ;)

Steven
 

franksken

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
423
20
Drongen, Belgie
Mooi gedaan André, alweer :D
Jammer inderdaad dat er geen foto's opstaan van het productieproces. Ik ben nu bezig aan de bouw van mijn garage/atelier, maar zodra dat af is zou ik ook wat proberen te maken in massief hout. Dit forum is voor mij nog altijd het beste medium om wat op te steken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.