Naniwa Japanse slijpsteen met voet

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Hallo,

Weet iemand of je de voet van de slijpsteen kan verwijderen zonder de steen te beschadigen. De website waar ik die steen besteld heb, had niet vermeld dat die voet erop zat maar blijkbaar is die erop gelijmd... Wil graag de steen aan beide zijden gebruiken... De leverancier vind het een vreemde vraag want het is een extra optie :) , blijkbaar ben ik de eerste die de voet eraf wil.
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-naniwa-super-1000-watersteen.htm Het is trouwens niet deze site waar ik heb besteld...

Groeten.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Bedoel je met de voet, dat bruine bakje?
Die steen is dus verlijmt met eent bruine bakje?

Zou dat lukken door er voorzichtig een scherp geslepen plamuurmes onder door te steken?

Heb je daar minder betaald dan bij kniveandtools?
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Misschien verwarmen? De vraag is echter of het zinvol is. Dit soort waterstenen is tamelijk poreus, en de lijm zal dus zeker een bepaalde diepte in de steen getrokken zijn. Dat moet je dus wegslijpen (met een carborundum vlaksteen) om een bruikbaar oppervlak aan de 'onderkant' te bekomen. Maar dan loop je het risico dat je net dat extra gedeelte dat je dacht te kunnen gebruiken door omkeren van de steen, dat je niet kon gebruiken als je em alleen van een kant opgebruikt, hebt weggeslepen, en dat je er dus netto geen voordeel van hebt. Ik zou het dus niet doen.
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Hallo,

Bedankt voor de reacties! Ik vrees inderdaad dat de steen lijm gaat opgenomen hebben en verwarmen vindt de steen misschien ook niet fijn. Zaterdag ga ik naar een slijpcursus (Kodama) zal daar eens horen maar denk dat ik het maar zo laat. De steen slijpt prima enkel de houder is wat licht maar dat valt wel op te lossen.

@Zweikhaak: iets goedkoper dan bij KniveAndTool en ook in Belgie dus minder zendkosten. http://www.willyvanhoutte.be/nl/catalog
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.