stofzuiger

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
beste forummers,

ik heb een tijdje geleden de hbm 450 houtdraaibank gekocht.

toevallig had ik ook nog een oude stofzuiger liggen om het stof weg te zuigen.

mijn vraag aan jullie was hoe ik mijn stofzuiger aan de draaibank kan monteren.

de stofzuiger heeft een sterke zuigkracht, en is vooral bedoelt als afzuiger tijdens het schuren.

de kop van de stofzuiger is gewoon een normale stofzuigerkop.

ik zal ook even kijken hoeveel MM de stofzuigerkop is, en dan plaats ik later nog een reagtie
 

stephanz10

Actieve deelnemer
8 jan 2012
87
0
26
hier heb ik even snel een tekening gemaakt van de binnen & maat van de stofzuigerslang

Attached files
 
is niet echt mogelijk om bij het draaien een zuiger te gebruiken
het probleem is dat het stof en de krullen niet naar een kant schieten maar naar alle kanten
je kunt dus maar een fractie opzuigen
bij het schuren gebruik ik zelf wel een afzuiging maar dat is gewoon een vaste afzuiging(1000M³/uur) met een 100mm slang
daarmee kan ik dan zo'n 50-60 % opzuigen denk ik
voor de rest zet ik gewoon de deur open en gebruik ik een stofmasker tegen het stof
de krullen:nou ja jammer dan dan veeg ik die wel bij elkaar als ik klaar ben
 
Een stofzuiger is zo wie zo niet geschikt als afzuiger. De krullen en de spaanders zal die wel opzuigen, maar het fijnstof wat schadelijk is voor de longen blaast de stofzuiger er aan de achterkant weer uit. Tenzij het een stofzuiger is met een fijnstoffilter. Die zijn echter vrij duur, maar gezondheid is belangrijker dan geld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.