Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: stofzuiger

stofzuiger

beste forummers,

ik heb een tijdje geleden de hbm 450 houtdraaibank gekocht.

toevallig had ik ook nog een oude stofzuiger liggen om het stof weg te zuigen.

mijn vraag aan jullie was hoe ik mijn stofzuiger aan de draaibank kan monteren.

de stofzuiger heeft een sterke zuigkracht, en is vooral bedoelt als afzuiger tijdens het schuren.

de kop van de stofzuiger is gewoon een normale stofzuigerkop.

ik zal ook even kijken hoeveel MM de stofzuigerkop is, en dan plaats ik later nog een reagtie

Re: stofzuiger

hier heb ik even snel een tekening gemaakt van de binnen & maat van de stofzuigerslang

Attached files

is niet echt mogelijk om bij het draaien een zuiger te gebruiken
    het probleem is dat het stof en de krullen niet naar een kant schieten maar naar alle kanten
    je kunt dus maar een fractie opzuigen
    bij het schuren gebruik ik zelf wel een afzuiging maar dat is gewoon een vaste afzuiging(1000M³/uur) met een 100mm slang
    daarmee kan ik dan zo'n 50-60 % opzuigen denk ik
    voor de rest zet ik gewoon de deur open en gebruik ik een stofmasker tegen het stof
    de krullen:nou ja jammer dan dan veeg ik die wel bij elkaar als ik klaar ben

Een stofzuiger is zo wie zo niet geschikt als afzuiger. De krullen en de spaanders zal die wel opzuigen, maar het fijnstof wat schadelijk is voor de longen blaast de stofzuiger er aan de achterkant weer uit. Tenzij het een stofzuiger is met een fijnstoffilter. Die zijn echter vrij duur, maar gezondheid is belangrijker dan geld.

Forum Rechten