Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: kleine zaagtafel

kleine zaagtafel

ik ben nieuw hier op het forum en vol bewondering naar jullie werkstukken gekeken en wil zelf ook van allerlei werkstukken gaan maken en ben opzoek naar een kleine zaagtafel
    heb een paar mogelijkheden beken en wil graag jullie mening horen want naar het doorzoeken van het forum nog niet een duidelijk idee gekregen

jet JTS-10-M
    festool cms 55 (2de hands)
    dewalt dw745
    METABO PK200

vooral nieuwsgierig naar jullie ervaring over de JET zaagmachine
    waarom graag klein omdat ik een beperkte ruimte heb en hem onder de werkbank wil opbergen als ik hem niet nodig heb.

bijvoorbaat dank voor jullie reacties
    wilco

Re: kleine zaagtafel

Bij de jet staat percisie zaagmachine dat percisie zou ik weghalen. De de walt en metabo zijn losse zaagmachines van goede kwaliteit je moet ze alleen op een tafel zetten. De festool is uitstekend (en staat op poten) mits in goede staat. Ik weet niet wat je ermee wil gaan zagen maar je hebt minimaal twee ve3rschillende zaagbladen nodig. Een met weinig tanden(12 tot 20) en een fijn blad 40 tanden of meer.

Ooit gedacht aan een lintzaag? Een lintzaag is veel veiliger dan een cirkelzaag en kan veel dikker hout zagen.

is ook wel een idee bedankt voor de tip

maar een lintzaag heeft wel een beperkte breedte
    bij een tafelzaag is de breedte eigenlijk onbegrensd

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rené13
    maar een lintzaag heeft wel een beperkte breedte
    bij een tafelzaag is de breedte eigenlijk onbegrensd
    zou een cirkelzaag voldoende voor zijn. maar is inderdaad wel een van de beperkingen van een lintzaag.

Die types / merken die je beschreven hebt zijn allemaal wel goede machines het is maar net wat je ervan verlangt maar om te beginnen is zo'n jet nog zo gek niet.
    Die andere zijn allemaal proffesionele zaagmachines.
    Ik heb laatst een inca compact bij toeval gekocht.
    Ik kwam voor een vlak/vandiktebank maar heb het zaagtafeltje toe meegenomen met enkele hulpstukken.
    En als je het over fijn zagen hebt wat een klasse ding,

wat ik voornamelijkwil gaan zagen zijn stroken zagen en onder een hoek maar ben beperkt in de ruimte dus wil hem vrij makkelijk aan de kant cq onder de werkbank zetten.
    @ meubelmaker waar heb jij de inca zaag gekocht.

Ik had hem gewoon particulier gekocht bij iemand uit Enschede.
    Die beste man had alle machines van inca.
    Hij knapte ze op en dat deed hij erg netjes.
    Ik heb er €150,- voor betaald, maar dan zaten er ook verschillende hulpmiddelen bij voor het zagen van pennen, een langgatboorhulpstuk e.d.
    Als je een e-mail adres hebt kan ik je wel een paar foto's sturen.

Forum Rechten