Nieuwe FESTOOL TS55 REBQ

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Hey Timothy..

Denk je niet dat hij dezelfde prijs heeft omdat hij uiteindelijk
toch de oude versie gaat vervangen?

Gr rick
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik vind het wel een erg mooie machine.
En in combinatie met andere voordelen uit het Festoolsysteem en de waarschijnlijk flink lagere prijs dan de mafell stiekum wel een interessante optie voor mij als veeleisende klussert.

Ga er toch eens goed over denken :) .
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Op de Nederlandse site staat hij ook:
http://www.festool.nl/Products/Pages/Pr ... BQ-Plus-FS

Wat ik nog steeds niet snap is waarom ze er geen knop bij leveren die past in de voorste uitsparing van de zool, om de machine te duwen of vasthouden met links.
Dat gehannes om hem bij de zool vast te houden vind ik niet fijn werken.

Er zitten al jaren 2 gaten in de zaagzool, waar een M6 bout/moer uitsparing in zit, toch heeft nog niemand mij kunnen vertellen waar dat voor is.

En waar ik heel erg benieuwd naar ben, is of ze nu eidelijk het uitkantelen van de liniaal in 45 graden hebben opgelost. Want dat probleem hebben ze al vanaf de AFT55, met de voorloper van de TS55.
Dit probleem is zeker al zon 12 a 15 jaar een grote ergenis bij velen.

Je kunt wel de Parallelaanslag PA-TS 55 gebruiken, maar dat is niet funtioneel in alle gevallen.
Bijvoorbeeld bij het verstek zagen van bestaande stroken, of smalle stroken.
 

Frank-Jan

Actieve deelnemer
12 sep 2008
208
12
Belgisch Limburg
Zweihaak zei:
...Er zitten al jaren 2 gaten in de zaagzool, waar een M6 bout/moer uitsparing in zit, toch heeft nog niemand mij kunnen vertellen waar dat voor is.

Dan zal ik even dat mysterie trachten op te lossen ;)
Als je de parallelaanslag,Pa/ts55 of de schaduwvoegenaanslag absa/ts55) aanschaft dan zitten hierbij de betreffende boutjes, veertjes, beugeltjes en vleugelmoeren om de aanslagen vast te zetten, de boutjes horen in die uitsparingen in de zaagzool.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Dank.

Heb de parralel aanslaag nooit gekocht vanwege de geringe diepte die je er me kan zagen.

Ik heb het voorste gat gebruikt om er een duwknop op te zetten, voor als ik onder een hoekzaag.
Daar mee voorkom je ook dat uitkantelen tijdens het zagen.
En je hebt beter grip dan dat je het op de festool manier de zool vasthoud aan kleine ribbetjes op de zool.
Voor mijn gevoel is dit met de knop ook veiliger, je hebt meer controle over de zaag bij verstek zagen.

Wel is jammer tenminste zo lijkt het, dat ze het uitkantelen van de liniaal niet hebben opgelost.
 

WR1944

Oud hout
Omdat ik een zij-aanslag heb vielen die twee gaten met de zeskant-uitsparing mij in eerste instantie niet op. Maar waar m'n oog wel op viel was een derde gat in de zool. Daarboven zit een draadgat van het kantelend deel van de zaag. Daar heb ik geen verklaring voor.
Wie kan me bijlichten? Ik heb m'n TS55 wel in Amerika gekocht maar dat heeft volgens mij alleen invloed op de electrische uitrusting van de zaag.
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Kan een bevestigingspunt zijn voor de onderdelen van een cms module..

Gr rick
 

WR1944

Oud hout
Ik heb een CMS in Holland en voor zover ik me kan herinneren zitten er twee klemstrips aan beide einden van de zool. Als er een bout door dat gat zou gaan kan de zaag niet meer kantelen. Dus ik denk dat er een andere functie aan vast zit.
 

resign

Actieve deelnemer
22 feb 2012
98
0
Drongen, België
wat is niet goed snap, waarom is de diepteinstelling nog steeds in inches weergegeven en niet in cm? Festool is toch een duits product. Vind ik wel spijtig.
 

Timmerhans

Actieve deelnemer
27 feb 2010
29
0
Gat 2 is wel voor de module daar daar word een klem op bevestigt die om het handsvat gaat zodat je de zaag diepte kan verstellen en vastzetten

hans
 

WR1944

Oud hout
Timmerhans zei:
Gat 2 is wel voor de module daar daar word een klem op bevestigt die om het handsvat gaat zodat je de zaag diepte kan verstellen en vastzetten

hans

Ik kan me de details van het bevestigen van de zaag in de CMS niet zo goed meer herinneren. En alles staat in Holland zodat even spieken lastig is.

P.S. Ik heb het net even opgezocht op de website waar de handleidingen staan, je hebt helemaal gelijk. Nu is het me duidelijk. Misschien is het volgende handig voor de Festool-adepten.
http://www.festool.net/webmanual_intern ... e=BE-Dutch
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Ik denk het tijd geworden is om mijn oude trouwe TS 55 in te ruilen voor een nieuwe... :mrgreen:

Alleen weet ik niet goed hoeveel die oude nog waard is... zo zonder systainer, maar verder wel in goede staat, met lat evt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.