Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Nieuwe FESTOOL TS55 REBQ

kijk hier, komt tijdens de voorjaarsactie van Festool uit..

t ziet er naar uit dat ik dus nog meer moet sparen

http://www.youtube.com/watch?v=wB4v9E8yaus[/video]]

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Re: Nieuwe FESTOOL TS55 REBQ

Had ik het niet gezegd een paar weken geleden
    Wat raar is, is dat hij evenveel kost als de gewone TS55, hij staat al op festool.be

Hey Timothy..

Denk je niet dat hij dezelfde prijs heeft omdat hij uiteindelijk
    toch de oude versie gaat vervangen?

Gr rick

Ik vind het wel een erg mooie machine.
    En in combinatie met andere voordelen uit het Festoolsysteem en de waarschijnlijk flink lagere prijs dan de mafell stiekum wel een interessante optie voor mij als veeleisende klussert.

Ga er toch eens goed over denken .

Op de Nederlandse site staat hij ook:
    http://www.festool.nl/Products/Pages/Pr ... BQ-Plus-FS

Wat ik nog steeds niet snap is waarom ze er geen knop bij leveren die past in de voorste uitsparing van de zool, om de machine te duwen of vasthouden met links.
    Dat gehannes om hem bij de zool vast te houden vind ik niet fijn werken.

Er zitten al jaren 2 gaten in de zaagzool, waar een M6 bout/moer uitsparing in zit, toch heeft nog niemand mij kunnen vertellen waar dat voor is.

En waar ik heel erg benieuwd naar ben, is of ze nu eidelijk het uitkantelen van de liniaal in 45 graden hebben opgelost. Want dat probleem hebben ze al vanaf de AFT55, met de voorloper van de TS55.
    Dit probleem is zeker al zon 12 a 15 jaar een grote ergenis bij velen.

Je kunt wel de Parallelaanslag PA-TS 55 gebruiken, maar dat is niet funtioneel in alle gevallen.
    Bijvoorbeeld bij het verstek zagen van bestaande stroken, of smalle stroken.

Senior Member
    Ingeschreven
    Sep 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zweihaak

...Er zitten al jaren 2 gaten in de zaagzool, waar een M6 bout/moer uitsparing in zit, toch heeft nog niemand mij kunnen vertellen waar dat voor is.
    Dan zal ik even dat mysterie trachten op te lossen
    Als je de parallelaanslag,Pa/ts55 of de schaduwvoegenaanslag absa/ts55) aanschaft dan zitten hierbij de betreffende boutjes, veertjes, beugeltjes en vleugelmoeren om de aanslagen vast te zetten, de boutjes horen in die uitsparingen in de zaagzool.

Dank.

Heb de parralel aanslaag nooit gekocht vanwege de geringe diepte die je er me kan zagen.

Ik heb het voorste gat gebruikt om er een duwknop op te zetten, voor als ik onder een hoekzaag.
    Daar mee voorkom je ook dat uitkantelen tijdens het zagen.
    En je hebt beter grip dan dat je het op de festool manier de zool vasthoud aan kleine ribbetjes op de zool.
    Voor mijn gevoel is dit met de knop ook veiliger, je hebt meer controle over de zaag bij verstek zagen.

Wel is jammer tenminste zo lijkt het, dat ze het uitkantelen van de liniaal niet hebben opgelost.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Omdat ik een zij-aanslag heb vielen die twee gaten met de zeskant-uitsparing mij in eerste instantie niet op. Maar waar m'n oog wel op viel was een derde gat in de zool. Daarboven zit een draadgat van het kantelend deel van de zaag. Daar heb ik geen verklaring voor.
    Wie kan me bijlichten? Ik heb m'n TS55 wel in Amerika gekocht maar dat heeft volgens mij alleen invloed op de electrische uitrusting van de zaag.

Kan een bevestigingspunt zijn voor de onderdelen van een cms module..

Gr rick

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Ik heb een CMS in Holland en voor zover ik me kan herinneren zitten er twee klemstrips aan beide einden van de zool. Als er een bout door dat gat zou gaan kan de zaag niet meer kantelen. Dus ik denk dat er een andere functie aan vast zit.

Forum Rechten