Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: grenen knabbelbox

grenen knabbelbox

Van een bevriende mastenmaker kreeg ik een stuk stophout dat hij had gebruikt voor het ondersteunen van masten bij het maken daarvan. Het zat vol hamerslagen en oude boorgaten. Dus echt gebruikt maar wel jaren oud.
    Hieruit een pinda/walnoot/chips bakje gedraaid. Excentrisch om voldoende hout te behouden voor het handvat uit wengé.
    Het hout is grenen: ruikt heerlijk en draait geweldig - wel oppassen voor het uitbreken van de nerf op de kopse kanten.
    H: 9,5 cm en D: 17,5 cm.
    Zo je ziet hou ik van strakke vormen.
    Lijkt het wat? Snel even een betere foto gemaakt met betere verlichting.
    vr.gr. Jan Pranger.

Attached files

Re: grenen knabbelbox

Wow. Dat wordt stijlvol pinda's happen :-)

Mooi bakje geworden

Mooi bakje. Ik vind het handvat wat iel. Plus, de nerftekening is overduidelijk wengé, maar waarom is de kleur zo oranje - is dat de belichting?

Inderdaad Henk de kleur is een gevolg van de belichting. Foto's maken is niet mijn sterkste kant..........
    vr.gr. Jan Pranger.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Mooi project, het handvat had inderdaad iets "groter"gemogen. Maarrrr ik zou met alle liefde hier mijn borrelnootjes uit eten!!!

Dag Jan, ik ruik de geur van grenen als ik de foto zie.
    Een mooi bakje en leuk dat excentrische gedraaide effect.
    Vr.gr. Nico Oosthoek
    http://www.ambachtelijkhoutdraaien.com

Ik vind de foto's juist mooi. Erg theatraal, prachtige schaduwen die de vorm accentueren (wel even kleedje gladstrijken...).

En daarnaast die geur van grenen... Heerlijk! Op het moment ben ik bezig met mijn moeder-kinderbintenblafond. Erg veel schaven, schuren en frezen. Het hele huis ruikt ernaar. Al een 0,25m^3 krullen gemaakt!

@lex

Dan toch nog even de verbeterde versie. Het handvat is nu meer in de lijn van de schaal/bakje.
    vr.gr. Jan Pranger.

Attached files

Da's inderdaad meer in verhouding. Die nerftekening is wel psychedelisch, zeker op die eerste foto...

Forum Rechten