Keukenfrontjes

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen hebben mbt keukenfrontjes (deurtjes / laden)

Ik zou graag paneeldeurtjes willen maken, dwz stijl en regelwerk van ca. 6 cm breed, 18 mm dik
Deze middels profiel/contraprofielfrees in elkaar zetten.
Het paneel wat hier in komt voorzien van v-groeven.

-welk houtsoort kan ik het best voor het frame gebruiken (wordt geschilderd)
belangrijk dat het niet gaat trekken en werken
-welk plaatmateriaal voor de panelen (worden ook geschilderd)

-is het gebruikelijk dat de ladefronten dezelfde opbouw krijgen als de deurtjes, of worden deze altijd vlak gehouden? (m.u.v. hogere ladefronten)

Hoor graag van jullie
 

WR1944

Oud hout
Als je MDF neemt kan je met een mal en kopieerring een paneel faken met de juiste frees en in het paneel met een V-frees groeven maken in het paneel. Alleen in de hoeken zie je aan de radius in de groef dat het niet een echte paneeldeur is. Een echte paneeldeur maken is een langduriger klus en dan zal je beter met hout voor regels en stijlen kunnen werken met het paneel eventueel in MDF.
 

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
zou voor massief hout gaan, heeft zelfs na het lakken meer allure dan van oude kranten gemaakt plaatmateriaal ;-) Zeker als je je keuken een klassiek tintje wilt geven; heb ze zelf gemaakt uit eiken, maar een goede kwaliteit grenen doet het ook
 

ericbijsma

Actieve deelnemer
15 mei 2008
148
0
skydrive.live.com
Het is juist de bedoeling om zelf paneeldeurtjes te gaan maken, van massief hout.
De paneeltjes mogen evt van mdf zijn.

De keus voor een geschikt houtsoort is lastig.
Ik heb liever niet dat e.e.a. krom gaat trekken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.