Afbeeldingen onzichtbaar

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Het lijkt erop dat deze foto's niet op de server staan, maar bij een externe partij, wat volgens mij niet strookt met de regelgeving, maar dat terzijde. Het kan zijn dat jij bepaalde filters hebt die dit soort links niet laten zien.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Dat lijkt me vrij lastig, maar wat wel handig zou zijn, is dat de server zelf de foto's naar het juiste formaat converteert. Op een Linux server met php gebruikt men dan vaak ImageMagick. Bij het uploaden zal de php code dan dit pakket aanroepen en waarna deze de foto's verkleind etc. Maar dat is natuurlijk een keuze van de Baas.
 

Typhke

Actieve deelnemer
9 jan 2012
73
0
Indien je Office hebt, heb je normaal ook Microsoft Office Picture Manager. Ook een heel makkelijk programma om veel foto's ineens te verkleinen en te hernoemen zodat je toch je originelen behoudt.

Je kan linksboven 'miniaturenweergave' of 'thumbnailview' kiezen, selecteren welke afbeeldingen je wil verkleinen, vervolgens exporteren. Hernoem naar bv Resize en verklein naar 'Document - klein' of 'Web' en dan zijn ze altijd binnen de toegelaten afbeeldingen.

ImageMagick is een makkelijk programma! Weet echter niet of het forum op Windows of Linux draait. Daarbij is het weer extra belasting voor de server waar de huidige provider misschien weer een probleem van maakt.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
ironmikie zei:
Dat lijkt me vrij lastig, maar wat wel handig zou zijn, is dat de server zelf de foto's naar het juiste formaat converteert. Op een Linux server met php gebruikt men dan vaak ImageMagick. Bij het uploaden zal de php code dan dit pakket aanroepen en waarna deze de foto's verkleind etc. Maar dat is natuurlijk een keuze van de Baas.

Dat gebeurt ook als je via fotoalbums je foto's upload. Ze komen dan alleen als postzegels in het bericht te staan en je moet er op klikken op ze op een fatsoenlijk formaat te zien. Ik werk aan een upgrade en hoop dit ook te verbeteren :roll: .

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.