Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Afbeeldingen onzichtbaar

Hallo,

In dit topic zie ik de afbeeldingen niet: viewtopic.php?f=20&t=5125&view=unread&sid=80efa4dd 34deea149a37ad9e0b2810b6#unread
    Heb het bij andere topics ook wel gezien, maar niet bij allemaal.

Hoe komt dat?
    groet,
    Bijtel

Re: Afbeeldingen onzichtbaar

Het lijkt erop dat deze foto's niet op de server staan, maar bij een externe partij, wat volgens mij niet strookt met de regelgeving, maar dat terzijde. Het kan zijn dat jij bepaalde filters hebt die dit soort links niet laten zien.

Bij mij zijn ze zichtbaar.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Aha, dan zal ik het thuis nog eens proberen, daar heb ik iig geen filters

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012

Probleem is thuis idd niet aanwezig.

Je zou eigenlijk een tool moeten hebben die de foto's automatisch op deze site zet

Dat lijkt me vrij lastig, maar wat wel handig zou zijn, is dat de server zelf de foto's naar het juiste formaat converteert. Op een Linux server met php gebruikt men dan vaak ImageMagick. Bij het uploaden zal de php code dan dit pakket aanroepen en waarna deze de foto's verkleind etc. Maar dat is natuurlijk een keuze van de Baas.

Indien je Office hebt, heb je normaal ook Microsoft Office Picture Manager. Ook een heel makkelijk programma om veel foto's ineens te verkleinen en te hernoemen zodat je toch je originelen behoudt.

Je kan linksboven 'miniaturenweergave' of 'thumbnailview' kiezen, selecteren welke afbeeldingen je wil verkleinen, vervolgens exporteren. Hernoem naar bv Resize en verklein naar 'Document - klein' of 'Web' en dan zijn ze altijd binnen de toegelaten afbeeldingen.

ImageMagick is een makkelijk programma! Weet echter niet of het forum op Windows of Linux draait. Daarbij is het weer extra belasting voor de server waar de huidige provider misschien weer een probleem van maakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ironmikie
    Dat lijkt me vrij lastig, maar wat wel handig zou zijn, is dat de server zelf de foto's naar het juiste formaat converteert. Op een Linux server met php gebruikt men dan vaak ImageMagick. Bij het uploaden zal de php code dan dit pakket aanroepen en waarna deze de foto's verkleind etc. Maar dat is natuurlijk een keuze van de Baas.
    Dat gebeurt ook als je via fotoalbums je foto's upload. Ze komen dan alleen als postzegels in het bericht te staan en je moet er op klikken op ze op een fatsoenlijk formaat te zien. Ik werk aan een upgrade en hoop dit ook te verbeteren :roll: .

jaap

Forum Rechten