Honkbalknuppel

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
Had ergens op een amerikaanse site gezien dat iemand een honkbalknuppel had gedraaid, dit leek mij ook wel wat, dus onze hout "dealer" eens gemaild voor een stukje hout :mrgreen:

Een mooi balkje steenbeuken ging het worden, ik wilde de knuppel eerst volgens officiele maten maken, maar dan paste hij niet tussen de centers :evil:

Knuppel staat nu in 4 lagen Danish Oil, waarvan de eerste laag verdund met terpetijn en tussen elke laag licht geschuurd met korrel600. Hij heeft nu echt een mooie glans, al zie je dat op de foto's niet echt terug.

Is het verstandig om er een laagje blanke lak overheen te spuiten? Of toch maar gewoon zo houden? Hij gaat overigens niet voor honkbal doeleinden gebruikt worden :mrgreen:

bat1.jpg


bat2.jpg


bat3.jpg


Bedankt voor het kijken :)
 

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
Hahaha :lol: Dan maak ik die ook nog wel een keer, weet alleen niet of Pokhout een goede keus is, want als je die prijzen ziet :p

Deze komt naast m'n bed te staan :mrgreen:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Da's goed gelukt, berrie !! Volgens ben je gelijk bezig gegaan toen het pakket binnenkwam.

Ik zou de knuppel gewoon zo laten, zie er goed uit !!!
 

Berrie

Actieve deelnemer
23 jan 2011
100
0
40
Gelderland
www.berrie.eu
Hehe, gewoon jezelf geen tijd gunnen om te eten en drinken Rick! Dan gaat het best hard :mrgreen: Hoe noemen ze zoiets? Verslaving? :shock: :mrgreen:

Dank voor de reacties!
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Goed gelukt! En als er toch niet mee gemept wordt, gewoon zo laten.

Wisten jullie dat al die knuppels die de heren Amerikaanse Politieagenten bij zich hebben van pokhout zijn?
Ik denk dat ze beter kunststof exemplaren kunnen nemen, en al die oude pokhouten knuppels bij Rick kunnen inleveren. Dan vind dat hout vanzelf een goede bestemming... :D
 

WR1944

Oud hout
Rick, je hoeft waarschijnlijk niet zoveel ruimte op je zoldertje vrij te maken. De meeste politie-eenheden zijn overgestapt op polycarbonate batons of straight-sticks zoals ze hier genoemd worden. Ik heb er persoonlijk nog geen kennis mee gemaakt want in het kader van het verkrijgen van een verblijfsvergunning gedraag ik me als een model-burger. :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.