Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: treden verlijmen

treden verlijmen

hey hallo
    ik ben een trap aan het maken .
    met eiken treden deze moet ik verlijmen om aan de juiste breedte te komen .
    nu wil ik dat met domino's doen is dit voldoende sterk of is het raadsaam om er een losse veer in te frezen ?
    groetjes van leroy

Re: treden verlijmen

Ik ben zelf ook eiken treden aan het verlijmen, en ik lijm die gewoon koud tegen mekaar met witte watervaste houtlijm. De lijmnaad is sterker dan het hout zelf, dus dit houdt weinig risico in .
    Enkel zorgen dat de delen heel goed tegen mekaar aansluiten, dan mag er geen probleem zijn.

hey steven
    bedankt voor de tip dus een domino zorgt alleen maar voor meer sterkte in de verbinding .
    gr leroy

Hey Leroy, de domino heeft voor de sterkte geen toegevoegde waarde, wel is deze bij het lijmen praktisch om de delen mooi gelijk te houden.

hey john bedankt voor je reactie.
    dan ga ik maar eens wat domino's maken want ik hebt er al zoveel gebruikt dat ze nu bijna op zijn .
    ik denk dat twee of drie domino's wel zal vol staan per trede .
    als er nog meer tips zijn hoor ik het wel gr leroy

Senior Member
    Ingeschreven
    Nov 2010

Ik heb overal een veer van 12 mm betonplex ingelijmd, maar of dat nu echt nodig was weet ik niet....
    gr,
    Danny

Het zal er zeker niet slechter van worden, maar volgens mij is het totaal overbodig.
    Natuurlijk is het makkelijk om je verschillende delen mooi gelijk te kunnen verlijmen, da's waar.

De tredes die ik aan het maken ben zijn voor een open trap, en de achterkant moet schuin worden afgewerkt.
    (evenwijdig met de inox wangen).
    Het was nogal nipt in breedte, maar als ik ze op die schuinte middendoor zaag na het verlijmen heb ik over .

Ik plaats wel eens foto's wanneer afgewerkt.
    Steven

hey steven
    ik kijk naar de foto's uit ik zal binnenkort ook even foto's plaatsen.
    gr leroy

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door degele
    Ik heb overal een veer van 12 mm betonplex ingelijmd, maar of dat nu echt nodig was weet ik niet....
    gr,
    Danny
    Betonplex? Dat is toch dat spul met die gladde laag? Ik kan me niet voorstellen dat je de lijmnaad daar sterker mee maakt. Maakt verder niet uit want er is nog genoeg echt hout over om toch een sterke verbinding te krijgen.

betonplex lijkt me niet ideaal maar voor het op hun plaats houden maakt het niet uit lijkt mij .
    gr leroy

Forum Rechten