Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011

Een Mafell DD40 of een Festool domino DF500Q ?

Naar aanleiding van het topic ‘festool pre-aanschaf vraag:domino DF500Q’ stel ik u deze vraag.
    Met interesse heb ik dat topic gelezen en begreep dat er leden zijn die de Mafell DD40 gebruiken.
    Na enig zoeken op het internet heb ik zo’n beetje begrepen wat deze machines kunnen en dat ze in prijs ook niet heel veel voor elkaar onderdoen.
    Maar wat maakt nu het verschil om voor de een of de ander te kiezen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2011

Re: Een Mafell DD40 of een Festool domino DF500Q ?

de mafell zijn voordeel is ook zijn nadeel, hij maakt 2 ronde gaten die op een bepaalde afstand van elkaar staan. voordeel: stabiele verbinding, nadeel: op stukken die niet breed genoeg zijn (en bij meubelbouw zal dat vaak het geval zijn) kan je maar één deuvel zetten, wat dus minder stabiel is en geen weerstand biedt tegen wringkrachten.

Als ik enkel met plaatmateriaal zou werken, dan zou ik de mafell zeker overwogen hebben. Maar ik gebruik mijn domino voornamelijk bij massief op vlakken die volgens mij niet in het ideale gebruiksgebied van de mafell liggen.

Re: Een Mafell DD40 of een Festool domino DF500Q ?

hey spaander
    ik heb even op youtube zitten kijken en ik sluit mij volledig aan bij benchworks .
    je kan met de festool heel makkelijk byvoorbeeld spijltjes frezen dit zal met de mafell niet gaan .
    gr leroy en succes met de keuze

Forum Rechten