Markt voor handgemaakte kastjes en tafeltjes ect...

Deevid

Nieuw lid
22 feb 2012
3
0
Heb vroeger ng wat meubeltjes gemaakt voor familie en vrienden (enkel materiaalkosten) en vroeg me af of er ook een markt is voor die spullen. Met andere woorden , gaan er mensen geld voor neerleggen.
Ik vond het in ieder geval heel leuk om plannen uit te tekenen en ze dan stap per stap te realiseren om dan een mooi eindresultaat te boeken, van schets tot product. (gebruik geperst hout en houtplamuur , mooi schuren dan en een likje ver derover heen, heb ook wel eens dingen gerecupereerd uit oud hout , gwn schuren en beitsen achteraf, lekker goedkoop toch ;) )
Nou, weet er iemand of er een markt is voor die spullen ?

Grt
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ik denk dat er vast wel een markt voor is, echter is het vaak lastig om in contact te komen met die doelgroep. Er zijn redelijk veel meubelmakers actief in ons landje dus de concurrentie is aanwezig. Gemaakte spullen "verkopen" tegen kostprijs aan je familie is totaal iets anders van meedraaien als professioneel meubelmaker. Je werkstukken moeten dan aanzienlijk meer op gaan brengen.

Heb je wat foto's van je werk ?
 

Deevid

Nieuw lid
22 feb 2012
3
0
rickkoorman zei:
Ik denk dat er vast wel een markt voor is, echter is het vaak lastig om in contact te komen met die doelgroep. Er zijn redelijk veel meubelmakers actief in ons landje dus de concurrentie is aanwezig. Gemaakte spullen "verkopen" tegen kostprijs aan je familie is totaal iets anders van meedraaien als professioneel meubelmaker. Je werkstukken moeten dan aanzienlijk meer op gaan brengen.

Heb je wat foto's van je werk ?


Helaas niet, maar ben in ieder geval van plan om het dan te doen met stijgerplanken.
Dit schijnt best wel op te komen de laatste tijd en is redelijk goedkoop
ook qua materiaal (hout , vijzen en evt wat hoekankertjes)
zo kan je al snel bv een schoenenkasje maken voor 20 eurotjes en verkopen voor zo'n 60 euro
Of ben ik mezelf nu redelijk in de zeik aan het zette :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Tja, dat is natuurlijk helemaal afhankelijk hoe lang je over een dergelijk product doet. Het juist prijzen van werkstukken is en blijft een lastig geheel.
 

Deevid

Nieuw lid
22 feb 2012
3
0
Het is en blijft een bijverdienste he, een leuke hobby waar je wat geld aan verdient (je kan moeilijk ook je hele huis volzetten met allemaal je werkstukken dus moet je ze toch kwijt)
Waar denk je dan dat ik met deze werkjes terecht zou kunnen , op tweedehands.nl , kapaza of dergelijke
Of zijn er doelgerichte meubelsites voor zo'n spulletjes
grt
 

bas r

Actieve deelnemer
2 jan 2011
158
0
Hoi Deevid,

Mijn ervaringen met het verkopen van zelfgemaakte meubels zijn niet geweldig.
Doordat je zelf makkelijk je meubels kunt maken ben je sneller uitgekeken op je meubels (in mijn geval dan)

Ik heb 5 jaar geleden al mijn meubels gemaakt van massief esdoorn.
Een tijdje terug heb ik geprobeerd ze te verkopen via marktplaats.
Het resultaat is dat mensen liever bij bv. Ikea een nieuwe spaanplaat dressoir kopen dan gebruikte meubelen.
Jij weet dat jouw meubels beter zijn maar zij zien liever nieuw dan gebruikt.

Ik heb uiteindelijk mijn eetkamertafel voor 50€ (incl. 4 stoelen) kunnen verkopen en de dressoir voor 75€.
Bij de dressoir zaten 3 lades waarvan de Blum geleiders al meer waard zijn.

De rest van mijn meubels (salontafel, tv-kast, en bijzettafel heb ik gedemonteerd en het hout vervolgens hergebruikt voor een nieuw project.

Succes met verkopen, laat even weten of het gelukt is.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Deevid,

Lees het forum eens goed door en kan zul je hier al een mooie plek vinden voor het eventueel aanbieden van werkstukken. Verder zou je zelf moeten bepalen of je het werk op marktplaats ed wil zetten of misschien zelf een site maken.

Gewoon proberen voor een bepaalde periode en vooral zorgen dat het werk leuk blijft !!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.